Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ-ΚΡΙΤΙΚΗ

ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ

Αν το μέτρο της επιτυχίας μιας παράστασης κρίνεται από την αντίδραση της πλατείας, η κωμωδία- η φάρσα- που απολαύσαμε χτες από τη «Θεατρική Σκηνή Πολυχώρου Πολιτείας» πρέπει να αποτέλεσε μια μοναδική επιτυχία.
Ο «Μπαλαντέρ» του Μαρκ Καμολέτι καταγράφεται στις μεγάλες επιτυχίες του θιάσου και πρέπει να τονισθεί ότι δεν είναι απλώς επίτευγμα του σκηνοθέτη ή των ηθοποιών αλλά και του μεταφραστή ( Γιώργος Θεοδοσιάδης)γιατί αν είναι δύσκολο να μεταφράσεις πεζογράφημα ή ακόμη περισσότερο ποίηση, το να μεταφράσεις κωμωδία , χωρίς να χάσει το πνευματώδες παιγνίδι των λέξεων, χωρίς να χάσει τη λογοπαικτική αλαφράδα της μητρικής γλώσσας του κειμένου, μοιάζει κατόρθωμα που παίρνει άριστα.
Το κοινό όχι απλώς γέλασε αλλά καθώς λέμε ξεκαρδίστηκε στα γέλια καθώς η μία ανατροπή έφερνε μια άλλη σε ένα απίθανα ευρηματικό παιχνίδι καταστάσεων .
Αγαπημένο θέμα όλων των γελοιογράφων κάποτε ο συζυγικός βίος, ερεθίζει μέχρι σήμερα ακόμη ,στην εποχή της πλήρους ή πιο σωστά αχαλίνωτης απελευθέρωσης τους κωμωδιογράφους με τους συζύγους να αμιλλώνται ποιος θα ξεγελάσει τον άλλον και πάντοτε με τον φίλο ή τη φίλη του ζεύγους σε πρώτη γραμμή αναζήτησης εραστή ή ερωμένης .
Το κλασικό ζευγάρι γίνεται τρίγωνο - τετράγωνο – πεντάγωνο για να καταλήξουν θυμίζοντας το ευφυολόγημα. Οι πέντε που γίνονται τέσσερις οι εξής τρεις : Αυτός και αυτή. Ένα ευτυχισμένο αντρόγυνο που διαπιστώνει τελικά ότι …παρεξήγηση μηδέ. Χάπι εντ !
Την παράσταση έκλεψε η καρικατούρα μιας μαγείρισσας που από παρεξήγηση παριστάνει πότε την μαγείρισσα , πότε την ερωμένη του ενός πότε τη φίλη του άλλου μπλέκοντας σε μια απίθανη σύχιση, φίλους, σύζυγο, εραστή, ερωμένη .
Πράγματι η Συζέτ (Μελίνα Κουτσοχέρα) κατακτά την πλατεία κρατώντας το ρόλο της με άνεση (η γλώσσα η κίνηση, το ύφος)και χωρίς κραυγαλέες υπερβολές (το μεγάλο πλην των κωμικών) ένα διπλό- τριπλό ρόλο που εντυπωσιάζει και χαρίζει αβίαστο γέλιο.
‘Εμπειρος ο Διονύσης Βούλτσος σε ρόλους μεταπτώσεων (Μπερνάρ) ερμηνεύει θαυμάσια με τη γνωστή μας άνεσή του τον αείποτε ερωτύλο Γάλλο που φέρνει ακόμα και σπίτι του την ερωμένη του (Σουζάν) ενώ το ζευγάρι, Ζακλίν- Ρομπέρ (Νιόβη Κωστοπούλου–Ανδρέας Θανασούλας )κρατούν πειστικά τον διπλό- τριπλό ρόλο της συζύγου-ερωμένης και φίλου –εραστή της. Τέλος η εξάδα συμπληρώνεται με τη Σωτηρία Καλλία (Σουζάν) σωστή ,φίλη –ερωμένη –παρ ολίγον μαγείρισσα και τον Τάσο Ψαραδέλη σε έναν μικρό στα μέτρα του ρόλο.
Με ένα μόνο σκηνικό το Γαλλικό σπίτι πρώην σταύλος προσφέρει μια ευκαιρία στους ηθοποιούς να αναδείξουν ρόλους διαρκών μεταπτώσεων και ανατροπών που κερδίζουν αβίαστα το γέλιο και το χειροκρότημα καθώς ο σκηνοθέτης( Σπύρος Κουβαρδάς) εκμεταλλεύτηκε σωστά το ταλέντο τους σε μια κωμωδία - φάρσα γαλλικής φινέτσας και οικογενειακής …»ευτυχίας!!! Η δική μας Μαρία Αλανιάδη επιτυχημένη στα ενδυματολογικά της. Σίγουρα δεν πρέπει να τη χάσετε .Όλοι κάπως – κάπου θα διακρίνουν τον…κρυφό εαυτό τους !!!
Στ Ιντζεγιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: