Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

δημοσιευθηκε εφημερίδα "Γνώμη"

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Στον αστερισμό των εκπτώσεων ζει η Ελλάδα από προχτές. Γεμάτες οι βιτρίνες από 30 μέχρι και 50% εκπτώσεις σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τον τζίρο και να καβαντζάρουν την οικονομική στενότητα του νεοέλληνα που ξαφνικά είδε μισθούς και συντάξεις να ψαλιδίζονται χωρίς περίσκεψη, χωρίς αιδώ-που έγραφε ο Καβάφης.
Η των απελπισμένων μόνη ελπίς- λέει φίλος μου έμπορος. Με τις εκπτώσεις δε βγαίνουμε αλλά και χωρίς αυτές …μπαίνουμε μέσα .Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα!!!
Με τέσσερις υπερμεγέθεις τσάντες η κυρία Πηνελόπη αγκομαχεί να τις κουβαλήσει.
-Ψωνίσατε-ρωτάω.
-Ε ναι. Είπα να πάρω δυο ζευγάρια κάλτσες του Αναστάση μου μια που έχουν εκπτώσεις ,αλλά μετά σκέφτηκα ότι καλοκαίρι τώρα κυκλοφορεί ξεκάλτσωτος και επ ευκαιρία πήρα κάτι δικό μου.
Α ρε φουκαρά Αναστάση. Ούτε ένα ζευγάρι κάλτσες. Είχε δίκιο ο Θεόφιλος « Εκ γυναικός ερρύει τα φαύλα» άλλο αν την πάτησε κι αυτός με τη Θεοδώρα!
Μου διαμαρτύρεται η θεία Χαρίκλεια :Βρε αν δεν είμαστε εμείς πηγαίνατε χαμένοι. Έτσι και σας πιάσει πονοκέφαλος αρχίζετε τις κλάψες: Χαρίκλεια, ασπιρίνη γρήγορα. Χαρίκλεια, το θερμόμετρο – πεθαίνω. Χαρίκλεια κομπρέσσες !
Δεν έχει άδικο, στο κάτω – κάτω γιατί παντρεύεται ο άνθρωπος; Να `χει μια γυναίκα να τον κανακεύει. Σήκω πασά μου, σήκω Δερβίση μου.
-Σήκω μετά τα εβδομήντα ; καλά κρασιά που έλεγε ο θείος ο Πελοπίδας.
Πήγε η καψερή η κυρά -Θεκλα στα 71 της στο δικαστή και παραπονέθηκε. Έχουμε τρεις μήνες να κάνουμε σεξ.
Την είδε ο δικαστής σταφιδιασμένη ,είδε και τον Βαγγέλα φρέσκον- φρέσκον στα 77 του και κούνησε το κεφάλι του με κατανόηση. Ωστόσο ένεκα το καθήκον ρώτησε γελώντας κάτω από τα μουστάκια του
-Γιατί βρε ζευζέκη δεν πλαγιάζεις με τη γυναίκα σου
-Διότι έχω το νου μου στο εκκαθαριστικό της εφορίας –κύριε πρόεδρε απολογήθηκε ο τύπος. Που μυαλό για έρωτες τώρα και πίσω
-Ψέματα- ψέματα, πετάχτηκε η κουμπάρα του – μια σαρανταπεντάρα να κολάζει Άγιο. Ούτε που τον νοιάζει καθόλου η εφορία , εμένα να ρωτήσετε !!!
Υπεράσπιση να σου πετύχει ε;
Ωστόσο ο μακαρίτης ο πατέρας μου έλεγε. Πρόσεχε παιδί μου. Με τις γυναίκες δεν τα βγάζεις πέρα με τα λόγια .Γι αυτό να κάνεις τον άγριο ακόμα και όταν έχεις …άδικο. Αλλοίμονο αν σου πάρει τον αέρα!
Εσύ έτσι έκανες –τον ρώτησα μια φορά από τις πολλές που μου έκανε κατήχηση περί γάμου και γυναικών , ξέροντας ότι η μάνα είχε τον τελευταίο λόγο στο σπίτι, αν και τον σεβότανε στο έπακρο τον πατέρα, όπως όλες οι γυναίκες της παλιάς εποχής.
Έβαλε τα γέλια. Μη κοιτάς εμένα, βρε. Ξέρεις ότι εγώ είμαι ο αφέντης του σπιτιού και κάνω… ότι θέλει !!!
Όπως και να `χει, σε συναγερμό ο γυναικόκοσμος, έστω κι αν οι εκπτώσεις δεν έχουν πια τη σημασία που είχανε εδώ και μισόν αιώνα, καθώς όλο τον χρόνο η πτώση του τζίρου από τη μια μεριά , τα πολυκαταστήματα και οι λαϊκές αγορές ή τα Κινέζικα από την άλλη έχουν αναγκάσει τους παραδοσιακούς εμπόρους να κάνουν προσφορές ή άλλου είδους συνδυασμούς, για να προσελκύσουν πελάτες.
Πριν κάμποσα χρόνια μια στατιστική του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών υπογράμμιζε πως αν μαντρώναμε όλες τις γυναίκες της Ελλάδος από 1 έτους έως 99 για ένα 15θήμερο σε ένα στρατόπεδο ώστε να μη ζητήσουν ή αγοράσουν τίποτε, τα μισά εμπορικά της Ελλάδος θα είχανε κλείσει !
Υπερβολές θα πείτε. Και όμως είναι αλήθεια Μη ξεχνάτε ότι … «γι αυτές δουλεύουμε γι αυτές ιδρωκοπάμε».
-Αναστάση μου- είπε η Πηνελόπη τα τσιγάρα ακριβύνανε δε συμφέρει να καπνίζουμε και οι δύο. Αποφάσισα να το… κόψεις από αύριο!!!
Είναι κι αυτό μια έκπτωση για να μη διαταραχθεί η συζυγική ευτυχία
Σταύρος Ιντζεγιάννης
sindzeyan@ yahooy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: