Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

ΓΝΩΜΗ ΤΗς ΔΕΥΤΕΡΑΣ 10-9-12


ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΊΔΙ

ΤΡΙΠΟΝΤΟ



Πολλά γαρ τα δεινά κ` ουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει – Κρέων Αντιγόνη !

-----------

Στο δημαρχείο του Σάο Πάολο της Βραζιλίας έγινε ο πρώτος γάμος μεταξύ τριών προσώπων. Ένας άνδρας με δύο γυναίκες.

Χαρά στο κουράγιο του. Εμείς εδώ δεν τα βγάζουμε πέρα με μία και αυτός πήρε δύο μαζί.

« Έβαλα αγγελία ότι ζητώ γυναίκα και πήρα 200 γράμματα από κάποιους που μου πρόσφεραν …τη δική τους !!!»Gky du Vert Άγγλος δικαστής

Φυσικά αυτού του είδους η… τριάρα δεν πρόκειται περί γάμου – για να μην εξευτελίζουμε τις λέξεις –αλλά περί συμβολαίου επικυρωμένου ως γάμος, όπου τρία πρόσωπα αποφασίζουν να συγκατοικούν και να μοιράζονται τράπεζαν και κλίνην.

Σχετικά με την κλίνη, δε λέει το συμβόλαιο, αν θα κοιμούνται και οι τρεις μαζί( μπράβοοοο..) η θα εναλλάσσονται Δευτέρα- Τετάρτη –Παρασκευή η μια και τις υπόλοιπες η άλλη. Τις Κυριακές όλοι μαζί λόγω εορτασίμου ή ίσως οι δύο γυναίκες μόνες τους για να ξεκουράζεται κομμάτι ο…ευτυχής θνητός!!!

Κατά τη Χριστιανική Ορθοδοξία ο γάμος επιτρέπεται μεταξύ ενός ανδρός και μιας γυναίκας και θεωρείται ένα από τα μυστήρια της εκκλησίας η οποία μάλιστα εύχεται «Δως αυτοίς καλλιτεκνίαν όμόνοιαν ψυχών και σωμάτων» και επί πλέον αφορίζει «Ους Θεός συνέζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω» Το ότι πολλοί συζούν για τέσσερα χρόνια και παντρεύονται για να χωρίσουν στους τέσσερις μήνες εξηγεί γιατί ο γάμος από κοινωνικής πλευράς θεωρείται … μυστήριο!!!

Στην Μωαμεθανική θρησκεία, ο άνδρας μπορεί να πάρει 3 γυναίκες και 30 παλακίδες αν και οι πασάδες είχαν περισσότερες στο χαρέμι τους όπου οι παχουλές κατά τα Ανατολίτικα γούστα ήταν για τις καθημερινές ενώ η ευνοουμένη του Χαλίφη ήταν για τις Κυριακές. Για τις επίσημες μέρες είχαν τα …γιουσουφάκια. Για την περίοδο του ραμαζανιού -αυστηρή νηστεία για το Ισλάμ –κοιμώντανε με τις αδύνατες-ξερακιανές και τις λιπόσαρκες –νηστίσιμες κατά μίαν έννοια.!!! Πάντως αυτό εξηγεί γιατί οι Ανατολίτες τρώνε συνέχεια μπακλαβάδες και καταϊφια τα οποία θεωρούνται κάτι σαν τα αναβολικά που περνούν οι αθλητές για μεγάλες επιδόσεις,

.( σ.σ :Μη βιαστείτε να βγάλετε εισιτήριο γιατί δεν ξέρω αν ισχύει ακόμη, έχω χρόνια να πάω!!!)

Ο γάμος των τριών που έρχεται ύστερα από την (αλί και τρισαλί μας ) γενίκευση η οποία επέρχεται σιγά –σιγά στον γάμο των ομοφυλόφιλων, στηρίζεται κατά την εξήγησή τους στο γνωστό «Αλλήλοις τα βάρη βαστάζεσθε» δηλονότι ότι τα έξοδα θα μοιράζονται δια τρία (και η απόλαυση βεβαίως- βεβαιώς)!!! Το έχει πει και ο Αλέξανδρος Δουμάς : Τα βάρη του γάμου είναι τόσο βαριά που συχνά χρειάζονται τρεις για να κουβαλήσουν.

Φυσικά οι απόψεις για τον γάμο διίστανται. Ο Τσώρτσιλ επέμενε ότι πολλοί γάμοι υπήρξαν δυστυχισμένοι, γιατί ο σύζυγος δειπνούσε μάλλον με τη γυναίκα του, παρά με τη γραμματέα του.

Μισογύνης ο Νίτσε επιμένει ότι ο επιτυχημένος γάμος είναι ανάμεσα σε ένα κουφό και μία τυφλή.

Ωστόσο αυτός ο γάμος μεταξύ τριών προσώπων- που σήμερα το θεωρούμε φαιδρότατο και το καλαμπουρίζουμε- παρ όλο που οδηγεί σε αρχέγονες κοινωνίες πριν η Χριστιανική ηθική βάλλει μια τάξη και οδηγήσει την κοινωνία από τον δρόμο της ηδονής στον δρόμο της τεκνοποίησης και της ευγονικής, αποτελεί μια νέα απειλή για την κοινωνία (όπως την εννοούμε εμείς) εισάγοντας καινά δαιμόνια. Κατά τον ίδιο χαζοχαρούμενο τρόπο αντιμετωπίσαμε και τον γάμο των ομοφυλόφιλων που εξαπλώνεται όμως σαν μάστιγα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει την ανθρωπότητα ίσως οδηγήσει σε λάθος και επικίνδυνους δρόμους.

Φυσικά από την πλευρά των γυναικών τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συχνά το ρεμπέτικο τραγούδι εξέφραζε μια πραγματικότητα. Εγώ θα πάρω δυο έναν γέρο κι ένα νιο. Ο γέρος στη δουλειά και ο νιος στην αγκαλιά κι ακόμη μια γυναίκα δύο άντρες κομπολόι δίχως χάντρες.

Ανάμεσα σ` αυτές τις απόψεις υπάρχει η άποψη της Ellyn Mustard μιας χαζοβιόλας «Δεν βλέπω γιατί να κάνω έναν άνδρα δυστυχισμένο, όταν μπορώ να κάνω πολλούς ευτυχισμένους» και οδικός μας ο Καβάφης: Ο παντρεμένος ζει σαν σκύλος και πεθαίνει σαν άνθρωπος, Ο ανύπαντρος ζει σαν άνθρωπος και πεθαίνει σαν σκύλος» Διαλέγετε και πράξτε αναλόγως .Καλή εβδομάδα.

Σταυρος Ιντζεγιαννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: