Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Γνωμη 13/5/2013


ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ



Κυριακή του Θωμά χτες. Του απίστου λέει ο λαός που όμως ο Θωμάς δεν είναι άπιστος. Απλώς με την ψηλάφηση επιβεβαίωσε την κατά σάρκα ανάσταση του Χριστού για όσους αμφέβαλαν. Ωστόσο η θεία Αντρειάνα έφτιασε γλυκό για τον Κωστάκη της, γνωστό μουρντάρη της οικογένειας.: Χρόνια πολλά για τη …γιορτή σου αντρούλη μου!

-Λες να έχει βάλει δηλητήριο μέσα, μου είπε. Δε δοκιμάζεις εσύ πρώτος !!!

Η ζωή ξαναμπαίνει στον ρυθμό της, Εορτές και πανηγύρεις τέρμα. Καιρός να πάτε στο γραφείο να…ξεκουρασθείτε!!! Οι συνταξιούχοι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πόσο έχει ο μήνας.

Όπως και να το κάνεις το Πάσχα είχε τα έξοδά του καιρός να μαζέψουμε τα χέρια μας: Αρσινόη, με οικονομία το χαρτί υγείας, ακρίβυνε κι αυτό. Καλά κάνανε παλαιά που κόβανε την εφημερίδα τετράγωνα κομματάκια και τα περνάγανε στο καρφί. Διάβαζες κιόλας όταν είχες δυσκοιλιότητα.

Γιορτή των παντρεμένων «παλαιού τύπου» γιατί οι νέοι με το παραμικρό παίρνουν το καπελάκι τους και πάνε σφυρίζοντας: Έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων οι ψύλλοι.

Παλιά η γυναίκα καθότανε σπίτι και περίμενε πιστή Πηνελόπη πότε θα γυρίσει ο…Οδυσσέας της από το…συμβούλιο «δύσκολη μέρα σήμερα. Να φανταστείς είχαμε συμβούλιο με τον κ Γενικό μέχρι αργά τη νύχτα»

- Σε καταλαβαίνω αγάπη μου, Ήταν και η κυρία του Γενικού εκεί ; Γιατί βλέπω κάτι κοκκινάδια στο πουκάμισό σου !!!

Κάποτε τελείωσε η ευλογημένη εποχή της αντρικής εξουσίας όπου γύριζες κι εύρισκες το φαγητό σερβιρισμένο. Βγήκε η γυναίκα στην αγορά εργασίας ,δεν εύρισκες το τραπέζι στρωμένο πια, αλλά δεν σ` έπαιρνε να πεις κουβέντα γιατί η γυναίκα έφερνε στο σπίτι τον μισθό της. Βέβαια στη πραγματικότητα μαζί με την ελευθερία της διπλασίασε και τη βάρδια. Δουλειά, στο γραφείο, στο μαγαζί , στο εργοστάσιο αλλά και ξεθέωμα στο σπίτι να τα προλάβει όλα..

Αυτά μισόν αιώνα πριν. Τα νέα ζευγάρια ζουν αλλιώς Ο νέος άντρας βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού μέχρι που αλλάζει και τις πάνες του μωρού κι απλώνει και τα ρούχα στο σύρμα. Σκέτη ξεφτίλα δηλαδή, αλλά. «Όπως έστρωσες κοιμάσαι» λέει η παροιμία. Και επειδή ενός κακού ελθόντος μύρια έπονται η γυναίκα άρχισε να έχει κι αυτή… «συμβούλια μέχρι αργά τη νύχτα» γιατί βρέθηκε μέσα σε ένα σωρό πειρασμούς και όχι μόνο αλλά έκανε και συγκρίσεις .

« Για κοίτα ο Ανέστης, κύριος με το όλα του. Χουβαρντάς και μου φέρνει και κουλούρι κάθε πρωί, άσε πια το κοπλιμάν :«τι ωραία τα μαλλιά σας κυρία Ελπίδα και τι ωραίο άρωμα φοράτε», ενώ ο δικός μου ο Χρηστάκης δε μου έφερε ούτε ένα τριαντάφυλλο στην επέτειο του γάμου μας. Από εκεί και πέρα την απιστία του άντρα ακολούθησε κατά γράμμα και η απιστία της γυναίκας.

Είναι γνωστή άλλωστε η ιστορία που συντάραξε την Πάτρα τη δεκαετία του 70.

Γνωστός μεγαλέμπορος που το παίζανε με τη γυναίκα του σούπερ μοντέρνοι έστειλε ένα φαξ στη γυναίκα του.

Αγαπημένη μου Λέλα ( άλλο το πραγματικό της όνομα)

Καταλαβαίνεις βέβαια, ότι καθώς έγινες 58 χρονών δεν μπορείς πια να μου ικανοποιήσεις κάποιες ανάγκες μου παρά την καλή σου θέληση. Δε σε κατηγορώ. Είμαι πολύ ευχαριστημένος αλλά…είναι ζήτημα ηλικίας. Μη με παρεξηγήσεις αν περάσω το απόγευμά μου με τη Βίβιαν τη γραμματέα μου που είναι 18 χρονών. Μην πανικοβάλλεσαι όμως θα γυρίσω νωρίς το βράδι.

Όταν ο -πολύ γνωστός -έμπορος επέστρεψε σπίτι, βρήκε την παρακάτω επιστολή στην τραπεζαρία:

Αγαπημένε μου Κώστα ( άλλο το όνομά του)

Έλαβα το φαξ και σε ευχαριστώ για την ειλικρίνειά σου. Θα ήθελα με αυτή την ευκαιρία να σου υπενθυμίσω ότι και εσύ είσαι 68 χρονών. Ταυτόχρονα θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι την ώρα που διαβάζεις αυτό, θα είμαι στο ξενοδοχείο «Λόγγος μπιτς», με τον Λάκη που μου κάνει μασάζ στο ινστιτούτο και o οποίος, όπως και η γραμματέας σου, είναι κι αυτός 18 ετών. Με τις εξαιρετικές σου γνώσεις στα μαθηματικά, καταλαβαίνεις ότι είμαστε στην ίδια κατάσταση, με μία διαφορά: Ενώ το 68 δε χωράει στο 18, αντίθετα το 18 χωράει πολλές φορές στο 58 .Για τον λόγο αυτό δεν θα επιστρέψω πριν το αυριανό μεσημεριανό. Σ` αγαπώ – η γυναικούλα σου



Στ.Ιντζεγιάννης





Δεν υπάρχουν σχόλια: