Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

εκκλησιολογος



    
                                                Καθ οδόν
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

    Η γιορτή του πατέρα χτες.20 Ιουνίου. Δεν ξέρω αν το πήρατε είδηση, γιατί είναι από εκείνες τις γιορτές  που περνάνε  στο ντούκου –καθώς  λέει ο λαός μας. Σου βλαστημάνε τη μάνα – κάνεις φόνο. Σου βρίζουν τον πατέρα δεν τρέχει τίποτε. Άντρας είναι, άστον να καθαρίσει μόνος του – έλεγε η θεία
    Δεύτερος στις γήινες αξίες μετά την πατρίδα ο πατέρας με τρίτη τη μάνα,χωρίς αυτό να μειώνει τον καθοριστικό της ρόλο στην οικογένεια. .Πατρός τε και μητρός και των προγόνων απάντων παρά θεοίς και παρ` ανθρώποις τοις νουν έχουσιν Πατρίς –Πλάτων. Στην αρχαιότητα αυτό. Ο Χριστιανισμός άλλαξε τη σειρά. Πρώτη η θρησκεία μετά η πατρίδα, τρίτη η οικογένεια.. Θα μου πείτε, την πατρίδα, τώρα τελευταία μόνο στο ποδόσφαιρο τη θυμόμαστε και εκεί όσο κερδίζει. Όταν χάνει της αλλάζουμε τα φώτα. Δυστυχώς. Και στην οικογένεια πρώτη η μάνα. Δεύτερος ο πατέρας.
   Κουβαλητή μου καλωσόρισες – φώναζε η γυναίκα από το κεφαλόσκαλο παλιά, τότε που η γυναίκα δε δούλευε και ο πατέρας ήταν φύση και θέση ο στύλος και εδραίωμα της οικογένειας. Ο …κουβαλητής!
  Με το σημείωμα στο χέρι. Να μην ξεχάσεις αφού βγάλεις τα σκουπίδια να πας στην εφορία να δεις μήπως έχουνε κάνει λάθος στο εκκαθαριστικό και μετά να πας στον μανάβη να του πεις ότι τα κρεμμύδια που σου έδωσε χτες ήτανε χάλια .Να σου δώσει άλλα χωρίς να στα χρεώσει-άκουσες. Να πάρεις  τάιντ, μακαρόνια φέτα, αλάτι, καφέ, χαρτί υγείας ,να πάρεις το φόρεμά μου από το καθαριστήριο και να το κοιτάξεις αν βγήκε ο λεκές αλλιώς να τους το τρίψεις στη μούρη  .Να πληρώσεις τη ΔΕΗ γιατί θα μας κόψουν το ρεύμα και να μη μπλέξεις με τους φίλους σου για ουζάκι το μεσημέρι-δε μου αρέσει η παρέας σου με τον Ευτέρπη. Φαντάσου τι τραβάει η δόλια η γυναίκα του, η οποία από τότε που τη… συμμάζεψε από τα ξεπορτίσματά της, του έμεινε τύπος και υπογραμμός.
   Ωστόσο  είναι γνωστό σαν ανέκδοτο αλλά και σαν πραγματικότητα, ότι τα παιδιά όταν είναι 8 χρονών λένε : Ο πατέρας τα ξέρει όλα. Όταν φτάσουν 18 λένε: Κάτι ξέρει και ο πατέρας. Στα 28 λένε ο πατέρας δεν ξέρει τίποτε! Στα 48 ομολογούν: Κάτι ήξερε ο πατέρας που μας το έλεγε .Και στα 58 λένε : Αν ζούσε τώρα ο πατέρας θα μας έλεγε πώς να ξεμπλέξουμε!!!
   Για μένα πάντως η γιορτή του πατέρα χτες υπήρξε η μεγαλύτερη και πιο ευχάριστη έκπληξη της ζωής μου.
    Πρωί – πρωί η κόρη μου, μου έστειλε μια τεράστια ανθοδέσμη η οποία συνοδευότανε από  ένα ολόχρυσο ρόλεξ ,με το μπιλιετάκι της  : Για να βλέπεις την ώρα να γυρίζεις γρήγορα και να μη ξενυχτάς (μπηχτή αυτή ε ;) Ωστόσο  καταλαβαίνεται τη συγκίνησή μου. Δεν ήτανε απλώς μια ένδειξη αγάπης αλλά και μια απόδειξη του σημαντικού ρόλου που παίζει ο πατέρας μέσα στην οικογένεια .Και  δεν ήτανε μόνο αυτό. Λίγο αργότερα η άλλη μου κόρη, μου έστειλε έναν πανάκριβο υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας με ένα σημείωμα : Σου πήρα έναν Υπολογιστή για να ξέρεις πόσο σε υπολογίζω. Ομολογώ ότι συγκινήθηκα. Τέτοιες χειρονομίες αγάπης δεν  είναι συνηθισμένες. Κάθισα και της έγραψα αμέσως  ένα ευχαριστήριο που το σφράγισα με τα δάκρυά μου.  
  Όμως δεν ήτανε τα μόνα δώρα. Όταν κάθισα να πιω τον καφέ μου βρήκα πλάι στο φλιτζάνι ένα βελούδινο κουτί όπου μέσα του υπήρχε ένα κλειδί αυτοκινήτου με το μπιλιέτο της γυναίκας μου. Έγραφε : Επειδή υπήρξες ιδανικός πατέρας των παιδιών σου με την ευγνωμοσύνη μου. Σκύψε από τη βεράντα να δεις. Είχε και υστερόγραφο : Μη ξεχάσεις να ανανεώσεις την ασφάλεια ζωής. Δεν ξέρεις τι μας βρίσκει από στιγμή σε στιγμή.( Για να πω την αλήθεια ,λίγο μου κακοφάνηκε αυτό. Δηλαδή το νου τους να μη χάσουνε τα λεφτά αν ο μη γένειτο… κούφια η ώρα που τ` ακούει) Έσκυψα λοιπόν και είδα μια  ολοκαίνουργη Πόρσε τελευταίο μοντέλο. Έτρεξα κατεβαίνοντας να σκαλιά δύο - δύο να την οδηγήσω, αλλά… γλίστρησα και πέφτοντας… χτύπησε το ξυπνητήρι και… ξύπνησα !!!
   Χρόνια μας πολλά πατεράδες !!!
                           Σταύρος Ιντζεγιάννης
 
   

Δεν υπάρχουν σχόλια: