Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Γνωμη



                                     Εν κατακλειδι   
       没有斯法克斯
                                           
     Η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού γέμισε χαρά  το πανελλήνιο δεδομένης της… Κινεζοποίησης της ελληνικής οικονομίας που μας υποσχέθηκαν όπως δήλωσε ο κ. Πρωθυπουργός. Μιλάμε για δισεκατομμύρια κούπες ρύζι. Ήδη φροντιστήριο Κινέζικης γλώσσας ανοίγει και στην Πάτρα προκειμένου να προλάβουμε  τις επενδύσεις.
   Το ότι πολλά μαγαζιά που πουλούσαν Κινέζικα  είδη  έχουν κλείσει είναι μια άλλη ιστορία
  Γιατί έπαψαν να πούλιουνται τα κινέζικα   προϊόντα ρώτησα φίλο μου Κινέζο μαγαζάτορα. Μας πήρανε χαμπάρι τι μαϊμούδες πουλάγαμε-μου απάντησε.  
  Πρέπει να εξηγήσω ότι η αγάπη μου στην Κίνα προέρχεται από το ότι  καθώς υποστηρίζουν τα παιδιά μου, μιλάω άριστα κινέζικα.
   Για παράδειγμα όταν είπα στον γιο μου ότι δεν είναι δυνατό να πληρώνουμε 150  ευρώ το μήνα για το κινητό του και ότι τα κινητά είναι μόνο για να λες καλησπέρα που θα σε βρω και όχι την ιστορία της ζωής σου – μου απάντησε. Τι λες  ρε πατέρα. Τι κινέζικα είναι αυτά που αραδιάζεις. Τα κινητά είναι για να κινούνται, αλλιώς θα τα λέγανε  ακίνητα.
  Το ίδιο και η κόρη μου, όταν της είπα ότι δεν μπορεί να γυρίζει στις 4 το πρωί όταν την άλλη μέρα γράφει πανελλήνιες. Έβαλε τα γέλια     
  Μπαμπά δε σε καταλαβαίνω. Κινέζικα μιλάς; Η νεολαία ζει τη νύχτα Αλλά και η γυναίκα μου  όταν της διαμαρτυρήθηκα που κάθε  τόσο τραπεζώνει τα πεθερικά μου με όλο της το σόι και πληρώνω τα μαλλιά της κεφαλής μου με κοίταξε λες και της μιλούσα κινέζικα. Δε σε καταλαβαίνω – μου είπε. Τι γλώσσα μιλάς ;
   Με αυτές τις προϋποθέσεις δηλαδή μιλώντας άριστα τα… Κινέζικα  αποφάσισα να πάρω συνέντευξη από τον Κινέζο πρωθυπουργό.
  Με δέχτηκε  με μια βαθιά  υπόκλιση, έκανα κι εγώ υπόκλιση, ξανά υπόκλιση αυτός, ξανά υπόκλιση κι εγώ, ξανά υπόκλιση αυτός είπα κάποια φορά να σταματήσω - έχω κι ένα πόνο στη μέση δεν έβγαινε πέρα.
   -Πως είναι τα πράγματα στην Κίνα χωρίς τον Μάο τον ρώτησα με  όλο τον σεβασμό, στον άλλοτε μεγάλο επαναστάτη.\
   Με κοίταξε με απορία λες και του μιλούσα για την εποχή των δεινοσαύρων. Ο Μάο - μου είπε -χρειαζότανε να κάνει την πρώτη επανάσταση από τη μοναρχία στη λαοκρατία. Από εκεί και πέρα αναλάβομε εμείς και κάναμε την δεύτερη μεγάλη επανάσταση. Από τη λαοκρατία στον καπιταλισμό. Η τρίτη επανάσταση που θα κάνουν τα παιδιά μας, θα είναι να κάνουν την Ευρώπη Κίνα.
 -Και η ιδεολογία του τιμονιέρη τι απέγινε-ρώτησα με κάποια συστολή, γιατί είδα που πίσω του, κάποιος δικός του γέλασε όταν άκουσε το όνομα του Μάο
 -Κοιτάξτε μου εξήγησε. Οι ιδεολογίες είναι το… ναρκωτικό του λαού. Για το κόμμα ιδεολογία είναι η κυβέρνηση. Για την κυβέρνηση είναι ο αρχηγός. Για τον αρχηγό είναι ο εαυτός του. Από ότι μάλιστα έχω ακούσει, κάποιος δικός σας  είπε «το κράτος  είμαι εγώ».
 -Όχι εξοχότατε τον διόρθωσα Αυτό το έχει πει ένας Λουδοβίκος ο αριθμός 14. Ο δικός μας είπε «το κόμμα είμαι εγώ»
  -Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά παρατήρησε. 黨和功率是( το ίδιο είναι)
   - Όμως το κόκκινο βιβλίο τα έγραφε αλλιώς επέμενα..
  - Το κόκκινο βιβλίο το έγραψε ο Μάο γιατί ήξερε ότι ο λαός δεν μπορούσε να το διαβάσει. Σήμερα δε χρειαζόμαστε  επαναστάτες. Χρειαζόμαστε χρηματιστές- οικονομολόγους-τεχνοκράτες !
   -Ναι αλλά δεν κάνετε εκλογές τον κάρφωσα
   -笑群  Γέλασαν οι Κινέζοι της συνοδείας του: Γιατί εσείς που κάνετε βγάζετε αυτούς που θέλετε ή αυτούς  που σας επιβάλλουν οι ξένοι;
   Η συζήτηση έπαιρνε άσχημη τροπή και άλλαξα τις ερωτήσεις.
  -Άκουσα εξοχότατε ότι σκοπεύετε να κάνετε μεγάλες επενδύσεις. Τι είναι αυτό που σας φέρνει στην Ελλάδα ;
   Στην Ελλάδα όπως μαθαίνουμε κυκλοφορεί τόσος κιτρινισμός  στα κανάλια και τις πολιτικές συζητήσεις που νοιώθουμε  συγγενείς λόγω χρώματος. Όνειρό μας είναι να κάνουμε την Ελλάδα μια μικρή Κίνα. Εξήγησα άλλωστε στον πρωθυπουργό σας ότι έχουμε  τόσο ρύζι που μπορούμε άνετα να μισθοδοτήσουμε ολόκληρη την Ελλάδα και μάλιστα με διπλάσιες  κούπες, από ότι πληρώνονται οι δικοί μας.
 -Ναι αλλά η ελληνική κυβέρνηση περιμένει ότι θα μας χαρίσετε κάποια δισεκατομμύρια για να ελαφρύνουμε τα χρέη μας.
  Στο σημείο αυτό ο Κινέζος έκανε μια γκριμάτσα σα να έλεγε  δεν καταλαβαίνω  没有斯法克斯
                     Σταύρος Ιντζεγιαννης
Υ.γ Νομίζω ότι σημαίνει –Τι …γλώσσα μιλάτε ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: