Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

ΓΝΩΜΗ 9/3/14



                                                      ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
      ΕΥΑ ΕΥΑ

     Σχεδόν απαρατήρητη πέρασε η γιορτή της γυναίκας χτες , καθώς ο ρόλος της,- με δική της ευθύνη- αντί να  ισχυροποιηθεί  διαρκώς απομυθοποιείται. Κάποτε την είχαμε θεοποιήσει. Της γράψαμε τραγούδια, ποιήματα, τη ζωγραφίσαμε ντυμένη, γυμνή, θεόγυμνη, της κουβαλήσαμε τον ουρανό με τα άστρα, της χαρίσαμε από δαχτυλίδια και βραχιόλια μέχρι παλάτια γονατίσαμε  μπροστά της, κάναμε όρκους (μεταξύ μας  τη φλομώσαμε και στο ψέμα) και ακόμη- ακόμη το χειρότερο τη παντρευτήκαμε και τη βάλαμε αφεντικό στο… κεφάλι μας!!!
    Η γιορτή της γυναίκας χτες . Θυμήθηκα τη μάνα μου που είχε υψώσει κάποτε τα φωνή της : Για ακούστε εδώ. Εγώ είμαι η βασίλισσα του σπιτιού. Και ο πατέρας μου απάντησε γελώντας κατά τη συνήθειά του. «Ναι Ευγενία μου εσύ είσαι η βασίλισσα, αλλά εγώ είμαι ο…αυτοκράτωρ»
     Ωστόσο αν είναι αλήθεια αυτό που λέγεται ότι ο Θεός είναι αλάθητος,το ερώτημα παραμένει. : Ποιος έφτιαξε τη γυναίκα ; Άλλωστε το ότι η Εύα  φτιάχτηκε από το πλευρό του άντρα δε έχει σημασία. Λίγες φορές  σηκώνονται τα πόδια και βαράνε το κεφάλι;
     Εγώ κυβερνώ το σπίτι μου καμαρώνει ο Παμίνος και κάνω… ότι μου πει η γυναίκα μου
  Στο στόχαστρο του γυναικείου κινήματος ανέκαθεν η ισότητα των δύο  φύλων ( και όχι των δύο…φίλων - όπως υποστηρίζουν μερικές  ) έφερε τα πάνω- κάτω κι ανέτρεψε την ισορροπία που στηριζότανε στην πρωτοκαθεδρία του άντρα του πολλά βαρύ .
  Έρευνα στο διαδίκτυο υπογραμμίζει ότι στους 1000 άντρες  ένας είναι αρχηγός. Οι άλλοι 999… ακολουθούν τη γυναίκα τους. Έχει ειπωθεί - από κάποιον ταλαίπωρο σίγουρα- «ο κλέφτης  ζητάει τα λεφτά ή τη ζωή σου» η γυναίκα  σου παίρνει και τα δύο
   Το ότι  η γυναίκα προσπαθώντας να αποκτήσει ίσα δικαιώματα με τον άντρα σκλαβώθηκε ακόμη περισσότερο είναι γεγονός αφού στην εποχή μας η γυναίκα  δουλεύει και στο γραφείο  και στο σπίτι με εξαίρεση βεβαία εκείνους που…αλλάζουν και τις πάνες του μωρού !!!
  Άλλωστε  όπως είχε πει κάποιος η φύση έδωσε στη γυναίκα τόση δύναμη που κανένας νόμος δεν μπορεί να της δώσει παραπάνω, κι ο Εντμον Ροστάν  είχε αφορίσει: «Μην έχεις τύψεις  αν σκέφτεσαι  άσχημα για τη γυναίκα σου Αυτή είναι σίγουρο ότι σκέφτεται πολύ χειρότερα πράγματα για σένα» και ο περιβόητος Ταλευράν : Καλύτερα στα πόδια τους, στην αγκαλιά τους στα γόνατά τους. Ποτέ στα χέρια τους !
      Εξ άλλου η συμβουλή του παππού όταν παντρευόμουνα ήταν : Είναι προτιμότερο να ζητάς  συγνώμην  γιατί ξενύχτησες με την παρέα σου παρά να της ζητήσεις την άδεια να ξενυχτήσεις
     Οι γυναίκες- έλεγε ο Σοπενάουερ - έχουν μακριά μαλλιά και…κοντό μυαλό !  Έπεσε έξω κι αυτός. Διότι οι γυναίκες –αλί και τρισαλί- έχουν  κατακτήσει ή κατακτούν όλες τις πρώτες θέσεις  από το κράτος έως την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Μη ξεχνάμε ότι μια γυναίκα σήμερα, κουνάει το δάχτυλό της σε όλη την Ευρώπη.
    Να σέβεσαι τη γυναίκα παραγγέλλει το Κοράνι των  Μωαμεθανών αλλά τις κλείνανε στα χαρέμια γιατί καλός ο σεβασμός, αλλά όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά!
 Στο Χριστιανισμό η γυναίκα απέκτησε τον αληθινό σεβασμό. Οι γυναίκες παραστάθηκαν στην αγωνία του Σταυρού, Αυτές μύρωσαν το σώμα του Κυρίου και αυτές ανήγγειλαν την Ανάσταση.
  Εκείνο που έχει να παρατηρήσει κανείς είναι ότι ενώ έχουμε τη γιορτή της γυναίκας, της μάνας, της πεθεράς, της κουνιάδας, της αδελφής της χήρας , της  ζωντοχήρας  έχουμε μια γιορτή  μόνο για τον πατέρα  κι αυτή δεν την ξέρει ούτε την υπολογίζει κανείς.
  Θα θυμάστε βέβαια που τρεις ή τέσσερις μήνες πριν, κάποια είχε φάει το ξύλο της ζωής της από τη μάνα της διότι την είχε πιάσει- τη μάνα της- στο μπάνιο με τον άντρα της « Μωρή αχάριστη της είπε, δε φτάνε που θυσιάζομαι για να σου κρατώ τον άντρα σου στο σπίτι να μη γυρίζει μα άλλες, αλλά μου ζητάς και το λόγο»
  Πες τε μου μετά  ότι δεν είχε δίκιο ο Σαίξπηρο που είχε πει ότι το γυναικείο μυαλό είναι ασυναγώνιστο  στο να εφευρίσκει τεχνάσματα.!!!
  Σταύρος Ιντζεγιαννης


Δεν υπάρχουν σχόλια: