Τρίτη 14 Απριλίου 2015

ΓΝΩΜΗ 13/04/14



     ΠΑΣΧΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.
    
     Ανάστασην Χριστού θεασάμενοι
     Χριστός Ανέστη !
     Αληθώς ο Κύριος.
     «Ανοίξτε αγκαλιές ειρηνοφόρες φιληθείτε γλυκά  χείλη με χείλη. Πέστε Χριστός Ανέστη εχθροί και φίλοι» - λέει ο Δροσίνης
  Ματς – μουτς .Σιγά –λέει μας βλέπει ο άντρας μου αλλά το ανταποδίδει. Ματς –μουτς. Αχ Εύα  Εύα!
   Τέλος πάντων ο Χριστός Ανέστη αλλά εμείς θα βρισκόμαστε για μερικά χρόνια ακόμη στη «Ζωή εν Τάφω» λένε οι …θεσμοί. Και σκέψου τώρα αν το λέει αυτοί που ο καθένας τους παίρνει από 30 κι απάνω  το μήνα για μια υπογραφή που θα βάλουν… στην αξιολόγηση εμείς τι να πούμε που τη βγάζουμε με…μία  είκοσι!!!
   Σιωπή μου- κλείνει το στόμα, μη λες νούμερα διότι « καλύτερα να σε νομίζουν πλούσιο έλεγε ο συχωρεμένος ο πατέρας , παρά να σε ξέρουν της μιας δραχμής συνταξιούχο.
   Η διαφορά είναι - μου εξηγούσε,-ότι τον πλούσιο τον έχουν όλοι σε υπόληψη, ενώ τον φτωχό τον αποφεύγουν μη και τους ζητήσει δανεικά . Άσε που δε σου δίνει και κανένας σημασία.
   Τέλος πάντων καλά φάγαμε –ήπιαμε. «Δόξα τη Αγία και Ομοουσίω Τριάδι» Χριστός Ανέστη .
 Ουδέποτε η λέξη «έξοδος» είχε τόσες πολλές ερμηνείες όσο το Πάσχα. «Εξοδος του Χριστού από τον Τάφω. Έξοδος του ανθρώπου από την αμαρτία. Έξοδος των αστών προς τα χωριά και βέβαια έξοδα για το Πασχαλινό τραπέζι.
   Προσοχή έλεγε ο ξάδερφος. Κοκορέτσι σημαίνει χοληστερίνη και δεν έτρωγε !. Αποτέλεσμα, τον χάσαμε πριν κλείσει τα πενηνταπέντε.
   Κάτι τέτοιες σαχλαμάρες λένε οι γιατροί και χάσαμε το… σπληνάντερο.Έτρωγες μπουκιά κι σ`χώρναγες τα πεθαμένα της όλης της οκουμένης. Το πρόβλημα δεν είναι δηλαδή ότι πεθαίνεις- έτσι κι αλλιώς όλοι πεθαίνουμε- αλλά ότι πας στερημένος και μίζερος .Ενώ ο Μητσάρας  μια ζωή ώπα – ώπα, όπου χορός και πανηγύρι πρώτος και καλύτερος –τούτη η γη που την πατούμε όλοι μέσα της θα μπούμε-χώρια που το λέει και η καρδούλα του ακόμη. Κήδεψε δυο γυναίκες και όταν παντρευότανε την τρίτη η παρέα του έκανε δώρο μια …κούτα Viagra!!!
  Να είναι καλά αυτός που το εφεύρε. Σπουδαία ανακάλυψη. Χάπι αντισύλληψης οι γυναίκες – χάπι σύλληψης οι άντρες, Μία η άλλη.
  Διπλάρωνε στο ντε και καλά ο Γιωργάρας μια νεαρούλα  και αφού φάγανε και ήπιανε πήγαν στη γκαρσονιέρα του, αλλά πανέξυπνη η τύπισσα την ώρα που δήθεν τον χαϊδολόγαγε κάνει έτσι και του παίρνει από την τσέπη το κουτί με τα Viagra.Από εκεί και έπειτα καταλαβαίνετε τι έγινε. Η συνάντηση εξελίχθη σε αρχαία τραγωδία.  
  Ψάχνετε τίποτε κύριε Γιώργο- τον ρωτάει που τον είδε να ψάχνει αγωνιωδώς τις τσέπες του .
   - Και  εσύ τι έκανες βρε ζωντόβολο –τον ρωτάμε που μας διηγείται το Βατερλώ του.
  - Τι θέλατε να κάνω. Είπα πως με πείραξε το φαγητό και  με έπιασε ξαφνικά πονοκέφαλος.
  Χριστός Ανέστη – Αληθώς!
   Γεμάτες οι εκκλησιές. Διάβαζα προχτές στην «Καθημερινή» ότι η διεθνής οικονομική κρίση βοήθησε  τελικά σε μια επιστροφή προς το Θεό μια και ο άνθρωπος απογοητευμένος από την πολιτική- οικονομική κατάσταση η οποία κάνει τους πλούσιους – πλουσιότερους και τους φτωχούς –φτωχότερους και πιο απελπισμένους. Υπάρχει μία διεθνής τάση επιστροφής του ανθρώπου προς τη θρησκεία. Είναι η επιθυμία να αγκιστρωθείς από κάπου που βρίσκεται επάνω  από τα ανθρώπινα και είναι η  μόνη που δεν απογοητεύει. Νέοι άνθρωποι. Παιδιά , έφηβοι γέμισαν τις εκκλησίες και κοινώνησαν. Κοσμοπλημμύρα!
  Δεύτε λάβετε  φως εκ του ανεσπέρου φωτός.  
   Στριμωχνόμαστε μπρος στην Ωραία Πύλη ποιος θα πρωτοανάψει από το κερί του παπά.
   - Να σας ανάψω-λέει.
    Ήμαρτον Κύριε πως έφτιαξες το πλάσμα σου έτσι αδύναμο. Ακόμα και μέσα στην εκκλησία μας κυνηγάει ο σατανάς και δε μας αφήνει να βρούμε μια στάλα ηρεμία .
  Να σας ανάψω-ρωτάει και απλώνει τη λαμπάδα της.
 Πώς να της εξηγήσω ότι τα ρήματα προ πολλού έχουν αρχίσει και κλίνονται στον παρατατικό. Ανάβω –άναβα. Δηλαδή κάποτε, τον καιρό εκείνο τον παλιό !!!
  Με μέτρο συμβουλεύουν οι γιατροί για το βραδινό πασχαλινό τραπέζι. Ύστερα από τη νηστεία του Μεγαλοδόμαδου το στομάχι χρειάζεται … προθέρμανση  με λίγο φαγητό και όχι με κρασοκατάνυξη. Αλλά ποιος ακούει .
 Χριστός Ανέστη-Αληθώς.

                                            Σταύρος Ίντζεγια

Δεν υπάρχουν σχόλια: