Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Γνωμη 7/12/15



                                                ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ 
     ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ

    Τι έχετε να δηλώσετε ρώτησαν τον Σούτσο στο τελωνείο  καθώς επέστρεφε  από τη Γερμανία.
 -Τα άπλυτά μου
   ----------------     
     ΔΗΛΩΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ
    Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών οφείλω να δηλώσω ότι έχω στην κατοχή μου τα κάτωθι
   ΑΠΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
    Έχω στην κατοχή μου ένα κομό ροκοκό κληρονομιά από τη γιαγιά του οποίου το μπροστινό δεξιά πόδι  έσπασε και επειδή δε βρίσκαμε το ίδιο του βάλαμε από σανίδα.Ούτε που το πρόσεξε κανείς.
 Σε θυρίδα τραπέζης είχαμε ένα κολιέ  με μαργαριτάρια τα οποία νομίζαμε μέχρι πρότινος αληθινά. Δυστυχώς όταν θελήσαμε να τα ανταλλάξουμε στον «Ριχάρδο» απεδείχθη ότι ήταν ψεύτικα. Φαίνεται ότι ο παππούς  διάσημος μουρντάρης θα χάρισε τα αληθινά σε κάποια από τις κατά καιρούς φιλεναδίτσες του και για να μη το μάθει η γιαγιά πήρε ένα όμοιο ψεύτικο και το έβαλε στη θυρίδα όπου το κληρονομήσαμε και καμαρώναμε ότι ήταν μεγάλης αξίας. Θεός σ`χωρές` τον Άγια η ψυχούλα του διότι όπως γράφει ο Καζαντζάκης όλα τα συγχωρεί ο Θεός  αλλά το να χαλάσεις χατίρι σε γυναίκα δε στο χαλαλίζει με τίποτε.     
   Από τη γιαγιά κληρονομήσαμε τις βέρες της,  ψεύτικες κι αυτές διότι ο αθεόφοβος είχε πουλήσει μέχρι κι αυτές και τις αντάλλαξε με μπακιρένιες.
   Στο ντουλάπι η μάνα πεθαίνοντας μας άφησε ενθύμιο μερικά εσώρουχα του Μπαμπά ( σώβρακα δηλαδή  μακριά)  τα οποία μας όρκισε να τα φυλάξουμε για να τον θυμόμαστε όπως επίσης και δικά της μακό, γαλάζια, μέχρι το γόνατο με λάστιχο και έξη φανέλες το ίδιο με κορδελίτσα στο λαιμό. Οι φανέλες του πατέρα μου ήταν κόκκινες  με άσπρες ρίγες (είχε αδυναμία στο κόκκινο λόγω Φλωράκη) με τρία κουμπάκια τα οποία όμως δώσαμε στο Κωνσταντοπούλειο διότι η μάνα δεν ήθελε να βλέπει το κόκκινο. Αυτά τα σώβρακα και οι φανέλες  υπήρξαν οι οικογενειακή μας τραγωδία. Αυτή είχε αδυναμία στα γαλάζιο και ο πατέρας μου στο κόκκινο και  παρά τα όσα ταϊσαμε κάποιους παρατρεχάμενους κομματικών γραφείων δε διοριστήκαμε  στο Δημόσιο διότι οι αριστεροί μας θεωρούσαν  δεξιούς και οι δεξιοί αριστερούς!
  ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ 
  Από τους γονείς μου κληρονόμησα τις βέρες τους και τις  οποίες φυλάμε για τα έξοδα της κηδείας μας, δεδομένου ότι τα γραφεία τελετών δεν σε κηδεύουν δωρεάν και οι συντάξεις μας μετά τις περικοπές, δε φτάνουν ούτε για την εκκλησία. Ε όχι και να μας πάνε και με το κάρο του Δήμου!!!
  Επίσης έχω το γαμπριάτικο κοστούμι, το οποίο φυλάει η γυναίκα μου για να μη πάω με τα καθημερινά και γίνω ρεζίλη στο Αρχάγγελο Μιχαήλ .Δεν αποκλείεται και εκεί να υπάρχουν διακρίσεις!!!
   Στα προσωπικά μας αντικείμενα έχουμε δύο πίνακες μεγάλης αξίας από… ημερολόγια της Εθνικής τραπέζης .Το ένα είναι τα κάλαντα του Νικηφόρου Λύτρα και το άλλο το κρυφό σχολειό του Γύζη.
 Είχαμε επίσης και τη Γενοβέφα, αλλά σκέβρωσε η κορνίζα και την πετάξαμε (έσταζαν τα κεραμίδια ακριβώς επάνω της ) και είχαμε επίσης και έναν μεγάλο πίνακα με τη λαίδη Γκοντίβα γυμνή επάνω στο  άλογο, τον οποίο όμως πέταξε η θεία μου, διότι στον κύκλο που σύχναζε, ο πνευματικός της, την έπεισε ότι είναι άσεμνη. Κρίμα, είχε κάτι ωραία ροδοκόκκινα στήθη που δε χόρταινες να τα κοιτάς και κάτι καπούλια…( το άλογο μη πάει ο νους σας αλλού)
   Έχουμε επίσης και μία μικρή προτομή του Ιπποκράτη  από μάρμαρο την οποία μου είχε χαρίσει  κάποιος γιατρός και την οποία χρησιμοποιεί η γυναίκα μου για να σπάει τα καρύδια. 
Κάτω από το στρώμα έχουμε …τάβλες, διότι το στρώμα είναι παλιό και βουλιάζει
  Στη βιβλιοθήκη μου έχω μια πολυτελέστατη έκδοση με τα παραμύθια της Χαλιμάς, έκδοση 2015 του Σύριζα και ένα ωραιότατο δερματόδετο με το έργο του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός) « Οι τέσσερις σωματοφύλακες »  έκδοση Ν.Δ, καθώς επίσης και το πολύκροτο δίτομο  έργο  του βαθέως  Πασόκ σε χαρτί ιλουστρασιόν «Η πτώση της  αυτοκρατορίας » 
   Αυτά είναι τα όσα κέκτημαι και τα δηλώνω υπευθύνως δι ο και υπογράφω
                        Σταύρος Ιντζεγιαννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: