Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΣ



                                                              Καθ οδόν    
   ΤΑ   ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ 2016

   - Να τα πούμε;
    Αρχιμηνιά κι αρχή χρονιά κι αρχή  καλός μας χρόνος !
   Καινούργιος χρόνος! Πότε πέρασε κιόλας. Σαν χτες ήταν που είχαν έρθει να τα πούνε πέρυσι τα βαφτιστήρια μου και μάλιστα είχα ξηλωθεί ολόκληρο πενηντόευρω διότι ,ορμηνευμένα  από τη μάνα τους φυσικά, είχαν ένα καρτελάκι που έγραφε  « Δε δεχόμαστε ψιλά , δε δίνουμε ρέστα» !!!
   Για το « καινούργιος χρόνος » λοιπόν δεν υπάρχει αντίρρηση , αλλά για το « καλός » το κουβεντιάζουμε διότι έτσι κι ανοίξεις  τηλεόραση ή ακούσεις  το ραδιόφωνο να σου λέει τα κάλαντα ο Υπουργός μάλλον καλός δεν μας προκύπτει.
  -Υπάρχουν όμως και χειρότερα όπως λέει η συμβία μου και φυσικά έχει δίκιο, αλλά δε ξέρω γιατί, σαν να έχω ένα άσχημο προαίσθημα.  
   Βέβαια η ιστορία δεν είναι καινούργια. Τα κάλαντα τα λένε τις παραμονές, αλλά τα δικά μου είχαν αρχίσει μια βδομάδα πριν.
  - Αγάπη μου, είπε, πρέπει να κουβεντιάσουμε.
  Όταν η γυναίκα αρχίζει με το… αγάπη μου, ποτέ δε σου βγαίνει σε καλό. Οι παντρεμένοι το ξέρουν καλά αυτό!
   Σε λίγες ημέρες έχουμε Πρωτοχρονιά λέει  και έχουμε υποχρεώσεις. Έφτιαξα ένα κατάλογο..
  Και κάθεται φίλε μου  και παίρνει πένα και χαρτί –χαρτί και καλαμάρι –το καλαμάρι έγραφε και το χαρτί μιλούσε!
  Η αλήθεια είναι ότι δε μου πολυαρέσει να συζητώ μα την Αρσινόη μου διότι μια από τις σοφές συμβουλές του πατέρα μου ήταν :Μη συζητάς με τη γυναίκα σου Έτσι κι αλλιώς ο πρώτος και τελευταίος λόγος είναι δικός της. Συμφώνησε από την αρχή να κοιμηθείς ήσυχος το βράδι. Είναι γνωστό ότι ο άντρας φωνάζει αλλά της γυναίκας της περνάει. Λένε ότι το λιοντάρι είναι  πιο δυνατό αλλά η γάτα είναι πιο πονηρή και γρατσουνάει.
   Το λοιπόν αρχίζει: Έφτιαξα έναν κατάλογο τι δώρα έχουμε να κάνουμε που και τι και σε ποιόν.
  Και μου δείχνει ένα κατεβατό που μόνο η θέα του είναι ικανή να σου προκαλέσει εγκεφαλικό. Διότι όταν η γυναίκα γράφει ο άντρας πληρώνει. Άλλωστε αν πλήρωνε αυτή δε θα έστελνε σε κανέναν, Κορόιδο είναι;
 Τα μικρά δώρα αγάπη μου, λέει, δυναμώνουν τις φιλίες –είχε πει ο Ουγκώ!
 Και να δεις, δεν πιστεύω στα όνειρα βέβαια  αλλά είχα δυο μέρες συνέχεια που έβλεπα στον ύπνο μου ότι έτρωγα φασόλια και είχα  βαρυστομαχιάσει.
  Κάθετε λοιπόν και μου αραδιάζει ένα κατάλογο με όλο της το σόι από παππού μέχρι εγγονό και από ανεψιά μέχρι και τον Αλβανό που ξεχορτάριαζε τον κήπο πριν τον πουλήσουμε γιατί πληρώναμε «ενφια»για τα αγριόχορτα που είχε κληρονομήσει και που δεν το ήθελε κανένας από τα αδέρφια της.
  Εκεί να δεις κουνιάδες , πεθερές, γαμπρούς , κουμπάρες, βαφτιστήρια , μέχρι και την κομμώτρια και τον διαχειριστή της πολυκατοικίας και  τους συγκατοίκους της πολυκατοικίας από ισογείου μέχρι ρετιρέ  και  την περιπτερού ή την καθαρίστρια  που καθαρίζει την πολυκατοικία και την ανεψιά της ένα πανέμορφο κορίτσι, ολόδροσο, που χαίρεσαι να το βλέπεις το πρωί να σου ανοίγει την καρδιά με την καλημέρα της.  
   -Αυτή λέω μάλιστα. Είναι ευγενέστατη, καλοσυνάτη, χαμογελαστή και πρόθυμη.
  -Α μπα, με αγριοκοιτάζει, ώστε  έχουμε χαμόγελα και προθυμίες ε; και φραπ τη σβήνει από τον κατάλογο. Δε χρειαζόμαστε υποχρεώσει-λέει και γελάκια. Οι πολλές οι γνωριμίες κάνουν κακό !!
  Τόση …κακία ε;
   Και νούμερο από εδώ-νούμερο από εκεί βγάζει μια σούμα να τη βλέπεις και να τραβάς τα μαλλιά σου όσα δηλαδή σου έχουν απομείνει.
 Και σα να μη φτάνει αυτό μου ρίχνει και τη χαριστική βολή :Δεν ξέρω αν πρόσεξες- λέει-δεν υπάρχει το δαχτυλίδι που μου έχει τάξει από τότε που παντρευτήκαμε και κάθε χρόνο το αναβάλλεις διότι μια ο φόρος, μια οι δουλειές που δεν πηγαίνανε καλά, μια οι συντάξεις τώρα που είμαστε  συνταξιούχοι και  που κόβονται κάθε χρόνο , μια το σήμα του αυτοκινήτου ή η ασφάλεια κάθε χρόνο μου ξεφεύγεις. Φέτος όμως θα το πάρεις θες δε θες  αλλιώς…φεύγω
  Για κοίτα φίλε μου, να δεις τι πάθαμε Τότε που είμαστε νέοι δεν ξεκόλλαγε. Τώρα που την έχουμε ανάγκη για να μας δίνει τα φάρμακα και να ζεσταίνει τη θερμοφόρα ,τώρα μας απειλεί κι από πάνω !!!
  Καλή χρονιά αναγνώστες μου !
    ΣΤΑΥΡΟς ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗς
  


Δεν υπάρχουν σχόλια: