Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

ΓΝΩΜΗ-ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ

                                                       Εν κατακλείδι
    ΚΙ ΑΝ ΣΟΥ ΠΟΥΝΕ… ΝΑΙ

    Ενός κακού ελθόντος, μύρια έτερα  έπονται. Σοφός ο λόγος! Διότι σα να μη  έφτανε που ανατιμήθηκαν τα πάντα…άπαντα «λόγω επειδή» , αυξήθηκε ο Φου-Που-Α  έρχεται πρωινή και μου τη ρίχνει στο σοροπάτο
     Αγάπη μου, λέει, έμαθες ότι αυξάνονται τα τσιγάρα και άρα δε γίνεται να καπνίζουμε και οι δύο. Σκεφτήκαμε λοιπόν με τα κορίτσια να το κόψεις εσύ, οπότε και οικονομία θα κάνουμε και θα σου κάνει καλό και στην υγεία σου. Διότι μη κοιτάς εγώ. Ξέρεις ότι εμένα η μοναδική έγνοια είσαι  εσύ.   Προκειμένου να είσαι καλά, δεν πειράζει ας  καπνίσω εγώ.  Άλλωστε ποιον άλλο από εσένα  έχουμε; Μαμά λένε τα κορίτσια, ο  μπαμπάς και τα μάτια σου, μη μας πάθει τίποτε και δεν έχει μοιράσει και το κτήμα ακόμη. Να κόψει το τσιγάρο.
   -Και γιατί δεν το κόβουν αυτές-ρωτάω αφελώς-διότι μεταξύ μας είμαι και αφελής πράγμα που δεν το ήξερα, αλλά το έμαθα μετά που πέρασε ο μήνας του μέλιτος.
   - Μη λες κρυάδες με αποπέρνει. Τα κορίτσια καπνίζουν… διότι είναι κορίτσια .Πως θα παντρευτούν αν αρχίσουν να  κυκλοφορούν χωρίς τσιγάρο, χωρίς φίλο και κινητό. Θα σου άρεσε να λένε ότι οι κόρες σου είναι  καθυστερημένες ; Το έχεις σκεφτεί αυτό;
    Ομολόγησα ότι δεν το είχα σκεφτεί, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. Άλλωστε πάντοτε η γυναίκα μου έχει δίκιο. Να σκεφτείτε ότι προχτές που πίναμε καφέ, είπα να αφήσω στη σερβιτόρα 20 λεπτά πουρμπουάρ και το άρπαξε το έβαλε στη τσάντα της.
- 20 λεπτά κάθε φορά  σε 10 ημέρες είναι ένας καφές. Από πότε έγινες σπάταλος ;.Έχουμε κορίτσια να προικίσουμε. Δίκιο είχε.
 ( πάντως, μεταξύ μας, όταν δεν είναι μπροστά η Ασημίνα  της αφήνω ολόκληρο ευρώ. Όταν γελάει κάνει κάτι λακκάκια στο μάγουλο, μα κάτι λακκάκια  να τρελαίνεσαι)
 Έλεγα λοιπόν ότι όταν έρχεται ένα κακό, μαζί του έρχονται και άλλα δύο μπορεί και περισσότερα. Βέβαια  για να είμαστε ειλικρινείς μπορεί να  είναι  άσχημα τα πράγματα  με τον Φ.Π.Α  ή τον ΕΝΦΙΑ αλλά  όπως είπε και ο υπουργός τέρμα η επίκυψη (απάνω που την είχαμε συνηθίσει κι είχε αρχίσει να μας…  αρέσει!!!) άρχισε η ανάκαμψη. Ο ήλιος θα βγαίνει αριστερά,  θα μπαίνει δεξιά , θα ξαναβγαίνει αριστερά, θα πηγαίνει πάνω κάτω και θα είμαστε όλοι  χαρούμενοι στη νέα ημέρα που μας ξημερώνει και ούτω πάντες εσόμεθα εν Συριζα.  Λίγο ακόμη και θα αρχίσουμε να τραγουδάμε «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει  πατέρα , γιατί λάμπει ο ήλιος έτσι,  γιατί φέγγει έτσι η ημέρα…»
- 4η Αυγούστου ;
-Όχι .2 Ιουνίου. Δεν άκουσες τον Τσακαλώτο; 
   Κι απάνω που σκέφτομαι  πως θα βγάλουμε το μήνα πέρα, που δε βγαίνει με τίποτε, ( διότι μπορεί να μη κόψανε τη σύνταξη, αλλά ακριβύνανε τα είδη και πάλι χάμενοι από χέρι είμαστε ) μου βγαίνει η Ασημίνα στο χαμογελαστό και το χαδιάρικο.: Αγάπη μου θα πάω στους Αγίους Τόπους. Είναι ευκαιρία να προσευχηθώ για την… υγεία σου που το έχω τάξει από τότε που  είχες συναχωθεί Το σκέφτομαι καμιά φορά όταν φταρνίζεσαι και αισθάνομαι υπεύθυνη.
 -  Δηλαδή καλογεράκι θα γενώ και ράσα θα φορέσω;
 -  Όχι λέει δε πάω να κλειστώ σε μοναστήρι. Μη κάνεις όρεξη για εργένικη ζωή. Πάω εκδρομή με την ενορία και θα επιστρέψω σε 1 εβδομάδα πρώτα ο Θεός.
  -Και μετά οι τρομοκράτες !!!
   Για να πω την αλήθεια σε άλλες περιπτώσεις  θα το χαιρόμουν ιδιαιτέρως και θα τσοντάριζα  μάλιστα στα εισιτήρια, προκειμένου να μείνω  ένα δεκαήμερο άνευ κηδεμόνος –με εννοείτε ασφαλώς!!! Αλλά τώρα που κάθε τρεις και λίγο μπαινοβγαίνουμε στην τουαλέτα, τα πράγματα αλλάζουν. Είναι κι αυτό στις αντινομίες της ζωής. Όταν ήθελες να φύγουν δε φεύγανε και τώρα που τις έχεις ανάγκη, σώνει και καλά θα πάω στους Αγίους Τόπους!
  Είχε δίκιο, ο Ροϊδης. Όταν ήμουνα νέος έτρεμα μη μου πούνε όχι. Τώρα που γέρασα τρέμω μη μου πούνε ναι. Διότι καλά να σου πούνε όχι, κακό βέβαια. Αν όμως  σου πούνε …ναι,  τι κάνουμε;

                                 Σταύρος Ιντζεγιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: