Κυριακή 23 Ιουνίου 2013




Εν κατακλείδι

ΣΥΝ – ΠΛΗΝ



Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Δεν ξέρω ποιος το είπε αλλά σίγουρα ήξερε τι έλεγε .Κάθε εμπόδιο σε καλό έλεγε η γιαγιά με τη δική της σοφία και δεν είχε άδικο.

Τη θυμήθηκα αυτές τις μέρες της μεγάλης κρίσης που περνάμε και που ένας Θεός ξέρει ακόμη που θα μας βγάλει.

Εκείνο που ξέρω είναι ότι τέτοιες μέρες, άλλα χρόνια, γινόμαστε μαλλιά κουβάρια. Από δυο χωριά – χωριάτες που έλεγε ο γερο Χρήστος ο τσέλιγκας ψηλά στα Γκράβαρα.

Αιτία πάντα το που θα πάμε εν όψει διακοπών.

Στο Παρίσι έλεγε ο γιος που σώνει και καλά ήθελε να πάει στο Καρτιέ Λατέν που πηγαίνουν οι μποέμ και οι άφραγκοι που κάνουν δήθεν τον μοντέρνο με τρύπιες τσέπες. Γαλλικά Θεέ μου. Η γλώσσα της τέχνης και των γραμμάτων. Ανατόλ Φρανς- Αρτούρ Ρεμπώ και «λιμπερτε , φρατερνιτέ εγκαλιτέ » και δε συμμαζεύεται. Άλλωστε σε συμφέρει και `σένα μπαμπά ήταν το μεγάλο του επιχείρημα : Θα ανεβούμε στον πύργο του Άιφελ και με τρόπο θα σπρώξουμε τη μαμά – τάχα γλίστρησε και έπεσε –και θα γλιτώσουμε μια και καλή και συ κι εγώ από τη γκρίνια της!!!

Α να χαθείς παλιόπαιδο, δήθεν αγανακτούσε η κόρη. Θα πάμε στο Λονδίνο. Ανάκτορα Μπάκιγχαμ, Χάυντ Παρκ, διώροφα λεωφορεία και αι λαβ γιού το λες και γεμίζει το στόμα σου Ποιός μιλάει σήμερα γαλλικά; Παρλε βου φρανσέ; Ενώ λες ντου γιου σπικ Ιγγλις και σου λέει ο άλλος πέσαμε σε …μορφωμένη. Θα πάμε Αγγλία, πάει και τελείωσε να δούμε και τον τάφο της Νταϊνας.

Μουτρωμένη η κυρία μου. Η κυρία Χαρμοφάι του χασάπη πάνε στο Ντουμπάη που πηγαίνει όλος ο καλός κόσμος και πάνε στα ανάκτορα να φιλήσουν τα φουστάνια του Μαχαραγιά όπως κάνανε στο Σουλεϊμάν αλλά που ξέρεις εσύ από παλάτια. Μια ζωή φακές και μπακαλάο που πούλαγες κι εκείνον της συμφοράς. Να τον βρέχουμε κάθε βράδι για να σηκώσει βάρος. Θα πάμε στο Ντουμπάη , αλλιώς ξέγραψέ με. Θα πάω με το γκρουπ της Θανάσαινας που θα πάει στην Αφρική να δουν τα λιοντάρια.

_Να σας φάει και κανένα να σωθουμε!!!

Κάπως έτσι είχαν τα πράγματα κάθε χρόνο, από το Πάσχα και μετά ο ένας να λέει εδώ, η άλλη αλλού. Άσε που είχαμε και απειλές. Θα αυτοκτονήσω η μία, ή θα πάμε στη Βιέννη ή θα μου πάρεις μηχανάρα ο γιος .Θα πάμε στην Πόλη να δω τον τάφο του Ιμπραήμ

η γυναίκα μου και σα να μην έφτανε αυτά είχαμε και τη γιαγιά: Θα πάμε στους Αγίους Τόπους να βαφτιστώ στον Ιορδάνη και να περπατήσω στον Γολγοθά. Δε θέλεις να ακολουθήσεις τα βήματα του Χριστού στον Γολγοθά ; Αντίχριστος είσαι;

-Από ότι Γολγοθά ανεβαίνω εγώ κάθε μέρα, τι άλλο να επιθυμήσω.

Εγώ θα ζητήσω διαζύγιο είχε πει κάποια μέρα η κυρία μου, αλλά επειδή τα παιδιά χειροκρότησαν «μπαμπά πες ναι να γλιτώσουμε» δεν το ξανάπε. Είδε ότι η…δημοσκόπηση δεν της έβγαινε και ναι μεν δεν συμφώνησε αλλά δήλωσε ότι θα ακολουθεί αλλά… Κουβέλη !

Φυσικά θες με το καλό θες με τη διπλωματία μου –ναι μεν, αλλά όχι φέτος, δεσμεύομαι όμως σε βάθος χρόνου - αλλά Σαμαρά –να σας πάω στο γύρο της Ευρώπης. Γλίτωνα έτσι το ξεπόρτισμα που στοιχίζει έναν κόσμο λεφτά. Και βέβαια πηγαίναμε στο χωριό μου. Μια χρονιά έκανα το λάθος και πήγαμε στο δικό της χωριό που όμως μου στοίχισε τριπλάσια από το να πηγαίναμε στη Ρώμη ή στα Κανάρια νησιά. :Να πάρουμε φουστάνι της μαμάς , μαγιό στην αδελφή της (να κάνει μπάνιο στον νεραύλακα του νερόμυλου) σώβρακα του πατέρα της πουκάμισα του κουνιάδου, μπλουζάκια πόλο του αδερφού της και υπολογιστή λάπτοπ στο βαφτιστήρι της και πάρε στον έναν, πάρε στον άλλον μέχρι και τραγιάσκα του αγροφύλακα!!!

Φέτος τσιμουδιά δε μιλάει κανείς. Άσε που δεν πάει και η Θανάσαινα

(γραφείο τελετών, αλλά δε βγαίνουμε λέει, γιατί όλος ο κόσμος κάνει κηδείες του ΤΕΒΕ. Τι να βγάλεις με φέρετρα από νοβοπάν και χωρίς στολισμό;) Φέτος θα πάμε στο χωριό μου.Όχι ότι μου στοιχίζει φτηνότερα αλλά άλλο να `ξοδεύεις για τη μάνα σου και άλλο για τη δική της. Έχω άδικο;

Σταύρος Ιντζεγιαννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: