Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Γνωμη 19/5/14



                                            Εν κατακλειδι
  ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑΒΑΝ

    Τελικά  όλη αυτή η ιστορία της κάλπης δεν είναι τίποτε άλλο, παρά, μια ιστορία παραβάν. Ένα παραβάν  που μερικές φορές κρύβει πολλά και μερικές φορές τίποτε.
    Απόδειξη ότι ο Β Κ… αντί να βάλλει τρεις σταυρούς σε ένα ψηφοδέλτιο, έβαλε από ένα σταυρό σε τρία ψηφοδέλτια όλα στον ίδιο φάκελο. Και τον έχουν στην παρέα για ατσίδα. Σκέψου δηλαδή τι είναι οι υπόλοιποι!!!
   Ένα παραβάν λοιπόν, από εκείνα  που οι ψηφοφόροι χρησιμοποιούν για να κρατήσουν κρυφό, εκείνο που δεν θέλουν να φανερώσουν  στους άλλους .Ενώ αντίθετα υπάρχουν παραβάν –όπως στα ιατρεία- όπου οι γυναίκες τα χρησιμοποιούν για να φανερώσουν στον γιατρό, αυτά που
 κρύβουν από τους άλλους. Η κατάληξη είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις. Οι ψηφοφόροι κρύβουν την πολιτική τους συνείδηση. Οι γυναίκες τη σεμνοτυφία τους. Γι` αυτό άλλωστε στο πίσω μέρος του παραβάν μπορείς να βρεις είτε αχρησιμοποίητα  ψηφοδέλτια, είτε χρησιμοποιημένα εσώρουχα !
   Α ναι. Στο τμήμα που ψήφιζα ένας γεράκος είχε ξεχάσει τα γυαλιά του.
  Στο ιατρείο ενός φίλου, πίσω από το παραβάν μια νεαρούλα είχε ξεχάσει το…σλιπάκι της. Μόνο που ενώ ο κύριος  αναζήτησε τα γυαλιά του η άλλη δεν έψαξε καθόλου για το…  « βρακάκι της».Ζήτημα χρησιμότητας θα πείτε. Στον ένα ήταν απαραίτητα στην άλλη ήταν περιττό.
   Όπως και να `χει ο ρόλος ενός παραβάν στη ζωή μας  αποδεικνύεται σημαντικός. Σε αυτό  τελειώνει μια εκλογική αναμέτρηση.
 Στο ίδιο αρχίζει συχνά μια ερωτική ιστορία.Η διαφορά είναι ότι στο θέμα του εκλογικού παραβάν  τα αποτελέσματα είναι φανερά σε μερικές ώρες, ενώ στον έρωτα χρειάζονται οπωσδήποτε  εννέα μήνες. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει το ανάθεμα. Ο ψηφοφόρος αναθεματίζει την ώρα που ψήφιζε. Η νεαρούλα  αναθεματίζει τον… Κωστάκη «του έλεγα να προσέχει»!
   Τώρα λοιπόν που όλη αυτή η ιστορία της προεκλογικής μάχης τελείωσε με ένα σταυρό πίσω από ένα παραβάν, μπορούμε  να πούμε  ότι ο λαός φανέρωσε τη δύναμή του κρυμένος πίσω από την κουρτίνα ενώ η γυναίκα συχνά τη φανερώνει παραμερίζοντάς τη. Δηλαδή  ενώ ο λαός κρύβει τα όσα πρέπει να φανερώνονται η γυναίκα αντιστρόφως φανερώνει  τα όσα πρέπει να κρύβονται.
   Άλλωστε αυτή η ιστορία δεν είναι καθόλου καινούργια. Παλιά ιστορία το παραβάν άρχισε λένε από την εποχή του Δωδεκάθεου όπου οι άτεκνες γυναίκες επικαλούντο τον ξενοκοίτη * Δία ο οποίος επισκεπτόντανε την κρεβατοκάμαρα του ζευγαριού, σκέπαζε με τη θεϊκή νεφέλη (το θεϊκό του παραβάν) τη μεριά του συζύγου για να μη βλέπει και  το γλένταγε (επί το λαϊκότερον πηδούσε –με το συμπάθειο) τη σύζυγο, η οποία τεκνοποιούσε. Όσες δηλαδή γλυτώνανε από τη μανία της Ήρας η οποία μόλις έφευγε ο Δίας πήγαινε και τις ξεμάλλιαζε και μετά για να τον εκδικηθεί λουζότανε στην Κασταλία πηγή όπου ανακτούσε την παρθενία της και έπαιρνε σβάρνα τους αρσενικούς από Όλυμπο μέχρι Κρήτη !
     Σε κάθε περίπτωση μας αρέσει να κρυβόμαστε ή γιατί νοιώθουμε ανασφάλεια ή γιατί θέλουμε να παραπλανάμε τους άλλους. Απέχουμε πολύ από το να έχουμε ασφαλή κομματική τοποθέτηση ή να είμαστε σίγουροι ακόμη και σήμερα ότι αυτό δε σημαίνει κάποιο διωγμό. Ισχύει κι εδώ περισσότερο από  παντού ότι το φρόνημα είναι ελεύθερο αλλά παντού καταδικαστέο. Εξ άλλου δεν είναι το μόνο που συμβαίνει στο εκλογικό μαγειρείο. Οι υποψήφιοι κολακεύουν τους ψηφοφόρους τάζοντάς τους υποσχέσεις που δε θα τηρήσουν ενώ και οι ψηφοφόροι τάζουν ψήφους που δε θα υποστηρίξουν. Το έχει πει ο μακαρίτης ο Καραμανλής: Πολιτική είναι να μη λες αυτά που σκέφτεσαι και να σκέφτεσαι αυτά που δε λες.
   Οι άνθρωποι που λένε στα ίσια τη γνώμη τους σίγουρα δεν είναι Έλληνες. Εδώ είναι γεγονός ότι χρειαζόμαστε πάντα ένα παραβάν, όχι  μόνο για να κρυφτούμε από τους άλλους, αλλά συχνά και από τον ίδιο τον εαυτό μας
   Όπως και να`χει η κρυφή δύναμη του παραβάν είναι λένε η δύναμη της Δημοκρατίας. Πίσω από ένα παραβάν μερικοί έθαψαν το αμαρτωλό τους παρελθόν ενώ άλλοι αναζωογόνησαν τις ελπίδες τους. Σήμερα που  ξέρουμε τα αποτελέσματα  μπορούμε να πούμε ότι είμαστε όλοι ψηφοφόροι του νικητή. Όποιον ρωτήσετε θα σας πει  ότι είναι κερδισμένος. Ποιος μπορεί να αποδείξει το αντίθετο;
Σταυρος Ιντζεγιαννης
-----------
* Ξενοκοίτης αυτός που ξενοκοιμάται. Συνειρμικά αυτός που…ξενοπηδάει! Σ.Ι

Δεν υπάρχουν σχόλια: