Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

Γνωμη 15/8/15



ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
    ΤΟ …ΤΥΡΟΨΩΜΟ

   Δεκαπενταύγουστος  Η Ελλάς απολαμβάνει τα μπάνια του λαού. Η Βουλή αγωνίζεται για τα μνημόνια. Οι βουλευτές για το ψωμάκι τους (εκλογές έρχονται) και ο λαός μη μου χαλάς τα γούστα μου και πάρε μου τα ούλα! Διότι…
   Διότι η θάλασσα είναι γαλάζια. Ο ουρανός είναι γαλανός. Οι επιθυμίες είναι καταγάλανες. Μόνο που ο χρόνος είναι μαύρος . Η ηλικία είναι κατάμαυρη ,οι ελπίδες πίσσα και οι δυνάμεις …μεσάνυχτα όλη η φύση ησυχάζει. Η οικονομία; «μαύρη είν η νύχτα στα βουνά…»Από το κακό στο χειρότερο!
   Όμως τα μάτια είναι αχόρταγα. Οι ορέξεις ακόρεστες. Οι πειρασμοί ατελείωτοι, τα ερεθίσματα παναθεμάτα!
-Το μυαλό;
-Ανύπαρκτο !
Είναι και η καρδιά που « πρέπει να προσέχετε» είπε ο ντόκτορ « μη μας βρει κανένα κακό».
   Τα μανούλια είναι μανουλομάνουλα, Τα μαγιό είναι μαγικές εικόνες .Τα τσακίσματα και τα τσαλίμια τους φωτιά .
Τις κοιτάει ο Θωμάς δίπλα μου και ξερογλείφεται.: Μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν.: Τι θα κάνετε το βράδυ ντου γιου λάικ ματμαζέλ δη Γκρης;
  -Το αποφάσισα λέει  θα χωρίσω την Ασημίνα , να παντρευτώ μια τέτοια . ..Του ρίχνεις δυο φάσκελα ; Είναι και  ψιλομαζώχα ο άνθρωπος . Διότι το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός… κ.τ.λ
   Αν είναι να ξαναπαντρευτείς γιατί να χωρίσεις – φτου κι απ την αρχή; Τουλάχιστον αυτή την έχεις συνηθίσει, όσο και να πεις, άσε που φτιάχνει και ωραία ντολμαδάκια , από ότι ξέρω : Μπαρμπαστάθη από την κατάψυξη στο φούρνο κατευθείαν,
   -Δεν κατάλαβες – μου λέει. Ύστερα από σαράντα  χρόνια γάμου χρειάζεσαι μια αλλαγή προς το…νεαρότερον. Το έλεγε η συχωρεμένη η Ασλάν η γεροντολόγος, που έβαλε τον μακαρίτη τον Καραμανλή να χωρίσει για να παντρευτεί την «εξουσία » που τη  γουστάριζε καλλίτερα. Θα πάρω μια τέτοια –και μου δείχνει μια δίμετρη  τριαντάρα που περνάει και αναστενάζουν οι αστακοί.
   -Λίγο μικρή δε σου πέφτει ; Όταν θα είσαι εσύ ενενήντα αυτή θα είναι  πενήντα και θα τρέχει από …σαλόνι  σε σαλόνι , αντί να σου βράζει τίλιο για το αναπνευστικό !Γιατί δεν παίρνεις την άλλη με το ολόσωμο μαγιό. Λίγο μπασμένη – θα μου πεις, αλλά τίγκα το χρυσαφικό ( και η κυταρίτιδα βέβαια !), διότι αυτά και η ηλικία πάνε  χέρι, χέρι..
   Τρελάθηκες= διαφωνεί , Όταν εγώ θα είμαι ενενήντα  αυτή θα είναι  εκατόν είκοσι Θα με ξυπνάει το βράδυ : Νοσοκόμος – την  πάπια !
 Δίπλα μας τρώει μια …φάλαινα : Μία  αθερίνα , μία σαλάτα χωριάτικη, μία ιμάμ, ,μία κεφτέδες ,έξη τυροπιτάκια , μία ραπανάκια …για την όρεξη {!} μία γεμιστά και δύο πατάτες με ομελέτα !Φέρε και δύο μπύρες παγωμένες Είναι δεν είναι είκοσι χρονών.
   -Πάρε την που είναι νεαρούλα
   -Αστειεύεσαι; Αυτή για να τη χορτάσεις πρέπει να παίρνεις  μισθό οικονομικού συμβούλου του Μαξίμου με όλα τα πριμ, τα μπόνους και τα  τυχερά . Άσε που είναι και βαρέων, βαρών. Έτσι και σε βάλλει από κάτω, θα νοιώσεις σαν άσφαλτος κάτω από οδοστρωτήρα .
  - Τότε πάρε την άλλη την ξερακιανή- που είναι στα χρόνια σου και θα σου κάνει και οικονομία στο φαγητό.
   - Όχι  -λέει δεν μου κάνει. Αχαμνή μου φαίνεται. Θα την κουβαλάς δίπλα σου σαν πλάκα ακτινογραφίας. Διότι  κοίτα – λέει  κάτι συλφίδες , κάτι μανούλια, κάτι νεράιδες του γιαλού.  Χάθηκε να πάρω μια τέτοια; Δε μας πήραν δα και τα χρόνια, ο μέσος όρος ζωής είναι τα…ενενήντα {!} ενώ εμείς στα …(μη λέμε χρόνια, που είναι προσωπικά δεδομένα).Θα χωρίσω λέει την Ασημίνα, να πάρω μια τέτοια , να κάνω στράκες.
   Παρά θιν αλός, η ιστορία. Λόγια  της πλώρης τουτέστιν, ανάμεσα σε δύο ούζα και ένα τσιγάρο.
  -Άσε –λέει. Ας περάσουμε για την ώρα όπως περνάμε με την Ασημίνα γιατί  έχω και τις ημικρανίες μου και ποια θα μου βάλει κομπρέσες ..
.- Α, Έχεις και τις ημικρανίες σου…νεαρούλη μου !!!
Μυρίστηκε η γάτα ψάρι και της ξυνοφαινόνταν το τυρόψωμο. Γερομπισμίκι μου ε γερομπισμπίκι μου .
 
         ΣΤ.ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: