Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

ΓΝΩΜΗ 29/8/15




                                        ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ     

       ΕΚΛΟΓΕΣ

      Εκλογές ξανά. Εφταμηνίτικες. Δημοκρατία – λέει ο ένας να μιλήσει ο λαός. Δημοκρατία  λέει κι ο άλλος , ο λαός μίλησε τρεις φορές στον ίδιο χρόνο. Σώνει και καλά να πει,  να ξαναπεί μέχρι να πει αυτό που θέλετε ; Ποιος έχει δίκιο;
    Όμως από τα βάθη των χρόνων που πέρασαν και με τη σοφία τους, η φωνή δύο κορυφαίων που πέρασαν από τη ζωή –χωρίς να… περάσουν- ακούγεται περιγελαστική  άλλοτε αυστηρή , άλλοτε διδακτική, περιγράφοντας τον αείποτε – αλλά αθάνατο Ρωμιό. Από το 1828 ζωντανή μέχρι σήμερα
   Αυστηρή προειδοποίηση για όλα αυτά τα καμώματα που ζούμε- και τά`χουμε ξαναζήσει ας μη γελιόμαστε- ή τά`χουμε διαβάσει όσοι προλάβαμε, και μάλλον δεν τα προσέξαμε, όσο τους έπρεπε.
  Μα να που ο νους του χρονογράφου τα βαστάει στα τεφτέρια της μνήμης, μόνο που δεν ξέρει πια τι πρέπει: Να γελάσει ή να κλάψει;
  Να πως περιγράφουν το Ρωμιό και τη Ρωμιοσύνη, την Ελλάδα στο κύλημα των χρόνων και τους κυβερνήτες της, το παρελθόν και το μέλλον του τόπου. Δύο μεγάλοι. Αναστήματα που άντεξαν στο χρόνο και στους καιρούς και φωνάζουν από το τάφο του κρίνοντας πρόσωπα και πράγματα .
 ΣΟΥΡΗΣ. Εφημερίδα Ρωμιός. ΠΑΛΑΜΑΣ ; Σατιρικά γυμνάσματα.
Η Ελλάδα από το 1893 του Τρικούπη και του Δηλιγιάννη μέχρι- για τι όχι;- σήμερα. Η Ελλάδα μπροστά στις κάλπες του Σεπτέμβρη 2015
   ΣΟΥΡΗΣ   Και των σοφών οι λόγοι θαρρώ πως είναι ψώρα //.Αυτός ο πλάνος κόσμος και πάντοτε και τώρα ΔΕΝ κάνει ότι λέγει. ΔΕΝ λέγει ότι κάνει
   Και ο ΠΑΛΑΜΑΣ :Οι κηφήνες  , οι βάτραχοι, κι οι ακρίδες. Τρανοί πολιτικοί, γραμματισμένοι,  αφρόντιστα μέσα σ`εφημερίδες// ένα πλήθος ανίδεοι και στριμμένοι καθένας τους  ανάξια τα`ονομά σου σημάδι μιας τυφλής χτυπιάς το στένει.
  Πιο τσεκουράτος ωστόσο χτυπάει αλύπητα τον πολιτικό κόσμο ο ΣΟΥΡΗΣ :  Κλέφτες φτωχοί και άρχοντες με άμαξες και άτια, κλέφτες χωρίς μια πήχη γη και κλέφτες με παλάτια //ο ένας κλέβει όρνιθες  και σκάφες  για ψωμί κι ο άλλος  κλέβει το Έθνος σύσσωμο για πλούτη και τιμή
  Όμως κι ο ΠΑΛΑΜΑΣ δε χαρίζεται. Δεν έχει σημασία αν γράφτηκαν για το 1905 Η Ελλάδα ίδια κι απαράλλαχτη μέχρι σήμερα:
    Σκύλος κοκαλογλύφτης φέρνει γύρα  κρακ, κρακ στις γειτονιάς τους τενεκέδες, ο πόσα παίρνεις και ο Θεσιθήρας. Για την πατρίς καβγάς στους καφενέδες…Φαγοπότι, ξαπλωταριό, τα ίδια//Τα θέατρα, τις  ταβέρνες, τα πορνεία, φάμπρικές μπάνκες σπίτια αποκαϊδια//και  στα όνειρά της μουρλή γλωσσοκοπάνα πολιτεία βλέπει τον Περικλή (σ.σ Δηλαδή θυμάται τους αρχαίους)
  Εκλογές 2015 Η Ελλάδα του σήμερα. 100 χρόνια πριν ο ΣΟΥΡΗΣ περιγράφει τον Ρωμιό και τη Ρωμιοσύνη του τότε. Του τότε, αλλά βλέπετε να έχει κάτι αλλάξει μέχρι σήμερα;
    ΠΑΛΑΜΑΣ ; Τα κεφάλια του Γένους και του κράτους, οι Βουλευτές κι ο Δάσκαλος ,τα πιάσαν όλα τα πόστα .Νους, καρδιά, δικά τους. Δέσαν τον Νου. Την καρδιά τη ντροπιάσαν//Να. Το ρουσφέτι κι η Ελληνικούρα τα άρματά  τους. Με εκείνα μας χαλάσαν.// Η σκέψη νούλα. Η τέχνη πατασαβούρα….τ` Άγιο κόνισμα μια καλικατούρα!!! 
   Κι  εμείς λοιπόν τι κάνουμε θα αναρωτηθείτε όπως κι εγώ\.
   Το γράφει ο ΣΟΥΡΗΣ από το 1912 : Και ψωμοτύρι και για καφέ, το «Δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ»// Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς. Αν πιάσει πόστο Δερβεναγάς. Θέλει ακόμη κι αυτό ειν` ωραίο να παριστάνει τον Ευρωπαίο, στα δυο φορώντας τα πόδια που`χει στο ένα λουστρίνι, στο άλλο τσαρούχι!!!
  Και λοιπόν που καταλήγουμε αφού όπως γράφει στον Ρωμιό του ο ΣΟΥΡΗΣ: Όλα σ` αυτή τη γη μασκαρευτήκαν ονείρατα κι ελπίδες και σκοποί…χαρά στους χασομέρηδες , χαρά στους αρλεκίνους //σκλάβος ξανάσκυψε ο Ρωμιός και διαβολοκρατιέται.
  Γι αυτό όπως γράφει, πάντα στον Ρωμιό του
   « Γι αυτό το κράτος που τιμά τα ξέστρωτα  γαϊδούρια// Σιχτίρ  στα χρόνια τα παλιά , σιχτίρ και στα καινούργια 
 ---------------------------------
  ΥΓ: Παρ`όλα αυτά, η στήλη μια ζωή αισιόδοξη -τιμώντας φυσικά τον ΠΑΛΑΜΑ .οσο και το ΣΟΥΡΗ- κλείνει με τον  λόγο του ΡΙΤΣΟΥ : Τη Ρωμιοσύνη μη την  κλαις. Εκεί που πάει να σκύψει με το σουγιά στο κόκκαλο με το λουρί στο σβέρκο νάτη πετιέται από ξαρχής   !!!
                                     Σταύρος Ιντζεγιαννης









   



·       .


Δεν υπάρχουν σχόλια: