Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Γνωμη




                                               ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
  ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΔΩΡΩΝ

  Ο χρυσός μα φέρνει κοντά, πιο κοντά, πολύ κοντά: Σοφούλα
  Οι περικοπές της σύνταξης μας πάνε μακριά , πολύ μακριά : Βρασίδας
-----------------
    Ανάμεσα στο ναι και το όχι η ιστορία όπως τη διηγείται ο φίλος  στον  πρωινό καφενέ καθ όσον το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σύνταξη πενιχρή και άρα θέλω μεν, ου δύναμαι δε. Γνωστόν γαρ το ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος!!!
   Δύσκολες οι μέρες που περνάμε, που τις δυσκολεύει ακόμη περισσότερο ότι ήρθαν κι όλας τα Χριστούγεννα και το έθιμον- λέει η Σοφούλα- απαιτεί το « κάτι τις », εννοώντας βέβαια ότι οι μέρες  απαιτούν ένα δαχτυλιδάκι ή μια αλυσιδίτσα ή ένα βραχιολάκι τέλος  πάντων, « το οποίον-λέει- όχι σαν εκείνο που μου πήρες στη γιορτή μου από τα ψεύτικα με 10 ευρόπουλα αλλά το αληθινό από χρυσοχοείο καθόσον « και νέος χρόνος αρχινά,  δώστε μας το δώρο μας μη πάμε σ` άλλη πόρτα » !!!
- Θεός φυλάξει!!!
  Ο χρυσός μας φέρνει πιο κοντά –λέει η διαφήμιση που δεν τη σταματά ούτε η κρίση ούτε οι περικοπές ούτε ο Κατρούγκαλος που επιμένει θα  σας δώσουμε και δώρο, την ίδια ώρα που ο Τσίπρας το ξεκαθαρίζει «πινακωτή –πινακωτή απο τ` αλλο μου τ`αφτί» Το είπαμε δεν το αρνούμαστε, αλλά θα τα δώσουμε σε…τρία τέρμινα κι όχι… «τώρα σε γνώρισα τώρα  θα σε …πηδήσω» Με τι ;
   Παρ` όλα αυτά γεμάτα τα χρυσοχοεία από δώρα, τα οποία αγοράζουν κατά κανόνα οι σύζυγοι για τη φιλενάδα τους και οι εργένηδες για τη γυναίκα του φίλου τους.
    Σε  πρώτη ζήτηση φέτος, λένε οι στατιστικές,  τα καταστήματα της κινητής τηλεφωνίας, που συγκεντρώνουν τις νεαρές  κυρίως, που ζουν με ένα κινητό στο χέρι, από τα μοντέρνα με τα οποία επικοινωνείς μέσω δορυφόρου και έχεις όλον τον κόσμο στα πόδια σου –από κορυφής έως γοφών- και όλη την παρέα στη γκαρσονιέρα σου. Από φτηνά των δύο ραντεβού - ψεκάστε σκουπίστε τελειώσαμε-  μέχρι τα πανάκριβα των τριών  ολοήμερων μετά διανυκτερεύσεως.
  Απορεί η παρέα που  η …τάδε κυκλοφορεί με καινούργιο κινητό των 600 , αλλά όπως εξηγεί  και ορκίζεται μάλιστα στην…τιμή της, ότι « βγήκαμε με τον κύριο Λάκη, φίλο του μπαμπά μου δυο τρεις φορές και πήγαμε σπίτι του για ένα ποτάκι και του άρεσε τόσο η παρέα μου, που  μου χάρισε το κινητό του. Αλλά προς Θεού μη πάει ο νους σας στο πονηρό. Αυτό έλειπε. Εγώ δεν κάνω παραχωρήσεις Για πια με περάσατε. Άσε που είναι και φίλος του μπαμπά μου » !!!
   Γιατί τα γράφω θα αναρωτηθείτε. Διότι πάντα μου είχα –και έξακολουθώ να έχω- την απορία, που βρίσκουν τα λεφτά αυτά τα κοριτσόπουλα που ξοδεύουν τόσα μόνο για το κινητό τους !
  Γνωστός έμπορος, μου διευκρινίζει ότι τέτοιες ημέρες, ο  οικογενειακός προϋπολογισμός ανατρέπεται, από τις βιτρίνες που κατάφωτες σε βάζουν στον πειρασμό, να πάρεις έστω και με τα υπόλοιπα της σύνταξης κάτι, όσο κι αν είναι λίγο, έτσι για τα χρόνια πολλά .Ακόμη μεγαλύτερος πειρασμός οι διαφημίσεις στην τηλεόραση, που επιμένουν Τηλεφωνήστε τώρα αμέσως, να προλάβετε, από 90 προχτές, μόνο 25 σήμερα. Μη χάσετε τέτοια ευκαιρία !!!
   Αγανακτεί στην πρωινή μας συνάντηση ο φίλος. Μας πολιορκούν από το πρωί ως το βράδι και μπορεί να μη δίνεις σημασία, αλλά όσο και να πεις, ζούμε σε ένα κόσμο γεμάτο πειρασμούς, πως να μην ενδώσεις, όταν μάλιστα έχεις παιδιά και θέλεις να τα δεις να χαμογελούν με μια κούκλα ή ένα τρενάκι ή με ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια, ένα παλτουδάκι, που είναι πανάκριβα κι αυτά.
  Με τέτοιους πειρασμούς, ακόμη και μες στο σπίτι σου –στην βραδινή σου ησυχία –πως να μην αγανακτήσει η Σοφούλα και να μη μου πετάξει κατάμουτρα το βραχιολάκι που της πήρα,
  « Αυτό μωρέ είναι ψεύτικο των 15 ευρώ, Για πια με πέρασες για τη φιλενάδα σου»
 -Τι λες ;φιλενάδα  με 15 ευρώ; Που βρέθηκε τέτοιο είδος. Αυτές είναι για δώρα από 300 κι απάνω οι…φτηνότερες, τέτοιες μέρες μάλιστα!!!
          Σταύρος Ιντζεγιαννης        
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: