Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017

ΓΝΩΜΗ28/ 10 /17


                                       ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
         ΝΑ…!!!

      Ο …χαιρετισμός της Βίκυς προς τους δημοσιογράφους, με το μεσαίο δάχτυλο υψωμένο –που σημαίνει… να!-και όχι κατά τον Ελληνοπρεπή  τρόπο, με τα πέντε δάχτυλα, που χαρακτήριζε τα αρχαία ημών ήθη και έθιμα, οφείλεται σε μνημονιακή δέσμευση προκειμένου να αποφεύγονται άσκοπες δαπάνες. Ήδη κάνει καριέρα στα διεθνή «μίντια» στα απίστευτα και όμως …Ελληνικά!
     Σύμφωνα με τις εξηγήσεις που δόθηκαν από αρμόδιους και αναρμόδιους , η αλλαγή βρίσκεται  στο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που έγιναν από την εποχή –αν θυμάστε- του κ. Βαρουφάκη, με τους δανειστές μας που –λένε  δεν παίρνω όρκο-ότι πάνω στην κουβέντα με τον Σόιμπλε  του άνοιξε την παλάμη με τη γνωστό Ελληνικό χαιρετισμό: Πάρτα να μη στα χρωστάω. Χειρονομία που τη φχαριστιέσαι  και βγάζεις τα απωθημένα σου Μερικοί μάλιστα τα ρίχνουν με τα δυο χέρια.: Να μωρέ. Χειρονομία που ήταν μάλιστα καταχωρημένη και στον Ελληνικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν η άλλη σου κόβει το δρόμο χωρίς να βγάλει φλας; Στραβωμάρα μωρή. Που στο δώσανε το δίπλωμα στο χωράφι;
   -Όχι. Στη… κρεβατοκάμαρα!!!
   Η ιστορία είναι πολύ παλιά. Λέγεται μάλιστα –δεν ξέρω μήπως τη γράφει και ο Παπαρηγόπουλος –ότι άρχισε όταν στα Δερβενάκια που κούνησε ο Δράμαλης το δάχτυλο, ο Κολοκοτρώνης σήκωσε το χέρι και του  είπε :Να!!!
    Η ιστορία των γυναικών που «χειρονομούν» είναι παλιά. Αρχίζει από τον παράδεισο όταν η Εύα έβγαλε τη γλώσσα της  για να κοροϊδέψει το Θεό με αποτέλεσμα να μας εξωπετάξει από τον Παράδεισο. Η δεύτερη περίπτωση ήταν με την Κασσιανή που κι αυτή έβγαλε γλώσσα  στον Θεόφιλο με αποτέλεσμα να χάσει το θρόνο. Ή τρίτη ήταν όταν η καπνεργάτρια Παπαχρυσάνθου μούτζωσε τον Μεταξά και την κάθισαν πάνω σε μια κολώνα πάγου και τώρα «να !» και η Βίκυ  που έδειξε το δάχτυλο. Απλώς από τη γλώσσα κατεβήκαμε στο δάχτυλο. Θεός φυλάξει μη κατεβούνε πιο κάτω και μας  δείξουν και τίποτε  άλλο. Αυτό σημαίνει πρόοδος !!!
   Κάπως έτσι χάσαμε τον Παράδεισο. Δεν είχε εφευρεθεί ακόμη ο Παράδεισος της Ευρώπης. τον οποίο ανακαλύψαμε αργότερα όταν μας έπαιρνε η τράπεζα στις 2 τα μεσάνυχτα και μας έλεγε « με ένα τηλεφώνημα σου δίνω όσα θέλεις για να πας στο Παρίσι να δεις στο Λίντο κάτι δίμετρες να χορεύουν θεοτσίτσιδες, όπως τις γέννησε η μάνα τους»
  -Και τι έγινε ρε- ρωτάω τον Μηνά
 -Τι ήθελες να γίνει; Βάλαμε το σπίτι υποθήκη, πήραμε το δάνειο και πήγαμε στο Παρίσι στο «Μαξίμ» Αλλά μόλις τις είδε η Αριστέα να χορεύουν τσιτσιδωμένες  έβαλε τις φωνές : Σκεπάσου μωρή θα μου πάθε ο άντρας μου εγκεφαλικό και εκεί ήταν παρά λίγο να μας πετάξουν και από την Ευρώπη .Διότι σου λέει δε φτάνει που ήρθες με δανεικά λεφτά και δεν σου αρέσει κι όλας αυτό που σου δείχνουμε!!!
   Βέβαια θα μου πείτε ότι μπορεί να μη έγιναν έτσι τα πράγματα. Ίσως. Στην εποχή μας ποιος ξέρει τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα. Ακούς τον ένα  άσπρο. Ακούς τον άλλον  μαύρο. Αν ψάξεις τον μέσο όρο  βγαίνει …γκρίζο, που είναι και η μόνη ελληνική πραγματικότητα σήμερα. Πάντως το γεγονός είναι ότι το μεσαίο δάχτυλο εκτός από τις δουλειές για τις οποίες είναι απαραίτητο, χρησιμοποιείται πλέον ως διεθνής χαιρετισμός που δηλώνει τα… όσα δε δηλώνονται με τη γλώσσα.
   Λέγεται μάλιστα σχετικά με όλη αυτή την ιστορία, ότι η ποινή φυλάκισης  του γνωστού « και μη εξαιρετέου» Άκη, οφείλεται σε κύκλους των υποψηφίων για τις εκλογές (πόσοι είναι τελικά .Δέκα , δεκαπέντε;) οι οποίοι  φοβούμενοι ότι ο τέως υπουργός θα βάλλει υποψηφιότητα για αρχηγός και θα σαρώσει από Φώφη μέχρι Κομίνη και Θεοδωράκη φρόντισαν να τον βγάλουν από τη μέση. Διότι-ας μη κρυβόμαστε-δεν είναι λίγοι εκείνοι που νοσταλγούν την πάλαι ποτέ ένδοξη εποχή με τις μίζες και τα προγράμματα που έθρεψαν –καθώς αποδεικνύεται στα δικαστήρια –κόσμο και κοσμάκη!  
   Από την άποψη αυτή η χειρονομία της Βίκυς έχει νόημα  διότι είναι σα να λέει, περιμένετε και θα δείτε μόλις έρθουμε ξανά στα πράγματα. Απίθανο; Καθόλου.             
  Ένα δάχτυλο ήταν αυτό, αλλά… έχει τη σημασία του!!
    Σταύρος Ιντζεγιάννης  

 

   

Δεν υπάρχουν σχόλια: